Gå til innhold

Hopp av i svingen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hører så mye snakk om hvor usikkert det er med hoppe av i svingen som prevensjon. Er det mest skremsel? Greit nok at man ikke skal bruke det hvis det er totalt krise å bli gravid, nmen sånn i et stabilt forhold hvor man ikke tenker seg barn nå (men ikke ville dødd av skrekk dersom), er det da vel ganske sikkert? Vi har brukt det mye. Vet at jeg blir superlett gravid, har blitt det 5 ganger (2 spontanaborter og 3 stk barn) når vi har prøvd å lage barn. Men har aldri blitt gravid ellers. Kan jo ikke være bare flaks, så ganske sikkert må det være å hoppe. Hopper da av i relativt god tid og gjør ferdig "jobben" for hånd. Men ser mange skriver om disse "snikerne", at det kommer sæd før utløsning. Er det egentlig så reelt? Noen som har erfaring med at dette ikke funker som prevensjon selvom man har stålkontroll og hopper i tide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppe av har for MEG personlig funka bedre enn hormonell prevensjon, som jeg klarte å bli gravid på 2 ganger ved riktig bruk. Aldri blitt gravid ellers. Og jeg blir også lett gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er reelt...har du aldri leka med en penis og sett at den "lekker" lenge før utløsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en sæddråpe eller to lenge før det går for min mann, så det er ingen ekte prevensjonsmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har blitt gravid to ganger ved å hoppe av i svingen, er et drøyt år mellom barna hennes..

 

Selv har jeg blitt gravid på denne måten en gang, mannen var litt inne i meg under forspillet også gjorde vi ferdig jobben (som du sier) langt fra åpningen min etterpå. Likevel ble jeg gravid, er under to år mellom jentene mine, andre var ikke helt planlagt ;)

 

Så svømmerene til min mann og min svoger lekker ihvertfall ut før utløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid med to forskjellige prevansjonsmetoder, men aldri når vi har hoppet av i svingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har to barn som er planlagt, blitt lett gravid med de. Ellers brukt hopp av metoden i ca 7 år tilsammen, uten "uhell"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg ble gravid slurva jeg med pillene. Etter jeg fødte hoppa jeg av i svingen i over et år, blei ikke gravid (prøvde heller ikke).

Begynte igjen på pilla å dagen etter jeg slutta og vi prøvde blei jeg gravid! (i følge termin ganske nøyaktig!)

Syns egentli det er rart jeg ikke blei gravid når vi dreiv å hoppa av i svingen, men mannen hadde tydligvis kontroll;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det er mer sikkert enn mange skal ha det til. Hvis mannen har god kontroll og ikke venter til siste sekund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har praktisert hoppe av i svingen i over 10 år uten uhell.

 

Og jeg har også kjempelett for å bli gravid, skjer alltid på første forsøk!

 

Det kommer nok først og fremst an på hvor god kontroll mannen har, om han trekker seg ut i tide. Hvis han er litt sein er det jo selvfølgelig sannsynlig med et uhell. Har mannen god kontroll er det ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke tvil om at det er levende sædceller i væsken som lekker fra penis når mannen blir opphisset, men det er jo likevel en del som skal klaffe for at du skal bli gravid. For det første må dere ha sex akkurat på eggeløsningen, er ikke hver måned man treffer den. Så må det jo være fuktig nok inne i deg til at sædcellen kan svømme helt frem og for å få til det må det være en 100% frisk sædcelle. Av alle sædcellene som spruter ut av mannen din er det bare en viss prosent som faktisk kan befrukte et egg.

 

Er ingen prevensjon som er 100% sikker, noen blir gravide på pilla, noen med kondom, til og med folk som er sterilisert kan oppleve at kroppen har "reparert" seg selv så en blir gravid.

 

Prosenten som blir gravide med å hoppe av i svingen er større enn noen annen prevensjon, derfor kalles det med rette den minst sikre metoden.

 

Du kan hoppe av i svingen i lang tid uten å bli gravid, men plutselig en måned kommer ikke mensen. Det skjedde meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe av funker bedre enn all an prevensjon her!! Har gjort d i 4 år no utn probl...

Har to barn og ble fort gravid som prøver så då d jo funke bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror konklusjonen får bli at det fungerer veldig bra for noen - ikke for andre. Har man en mann m god kontroll og som ikke "lekker" ser det jo ut til å kunne gå bra i årevis. Sikkert individuelle forskjeller her som på alt annet. Hos oss ser det ut til å fungere veldig greit. Stoler faktisk mer på det enn feks minipille (ammer nå, derfor lite å velge i).

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en mann som ikke "lekker" og har god kontroll. Trodde vi. Har et 2 r gammelt bevis på at vi tok feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter på 4 år etter bruk av hopp i svingen. Å han hoppet av. Må ha "lekket" ut underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...