Gå til innhold

andre som allerede gruer seg til fødsel?

Anbefalte innlegg

Er andre gangs gravid denne gangen. Forrige gang tenkte jeg ikke så mye på fødsel, men nå begynner hodet å surre mer i disse baner! Har 1 times kjøring til sykehuset, og mest sannsynlig 3 barn som må leveres hit og dit. Har hørt mange si og skriver at andre fødselen kan gå kjappere og være mer intens. Er jo ikke sikkert jeg er en av disse, men begynner å bli redd vi ikke skal rekke fram. Uff.. Bekymrer seg for mye ;-) er bare i uke 17 så det er jo grusomt lenge til ennå. Har flere ting fra selv fødselen jeg gruer meg til også. Godt man glemmer sånt så fort man ser babyen. Er jo derfor gullet mitt skal bli storebror:-D

Fortsetter under...

det var rundt der jeg begynte å tenke på det å, sikkert sunt å forberede seg litt og jo mer jeg tenker jo mer må jeg bare godta det som kommer. veldig vanskelig å planlegge en fødsel,,, drømmer at jeg føder alene hjemme,og har også drømt jeg føder i barnehagen til lillemor.. det gikk fort sist og kan jo gjøre det igjen. vi får ta det som det kommer men greit å forberede seg på at det skal skje,ungen må ut og det gjør vondt også blir det glemt hehe

Grue og grue..... vil egentlig ikke bruke noen ord som føles"negativ ladet". Samme som jm sa til meg at jeg måtte ha hatt en dramatisk fødselsopplevelse med førstemann. Da måtte jeg poengtere at dette skal jeg igjennom en gang til, så dramatisk vil jeg ikke kalle det. Heller hektisk (fødte under 2timer). Riene kom straks etter vannet gikk.

Men det spinner mange tanker oppi hodet mitt..... rekker jeg fram til SUS, har 35min å kjøre. Skjer det på natta denne gangen og, må jo droppe av ungen på veien... tenk om di ikke hører tlf når jeg ringer, kansje jeg føder i bilen, eller jeg er hjemme alene....wææ.... Jeg er nesten lovet at denne fødselen går kjappere :o)

Holde motet oppe å tenke på alt det fine som kommer :o)

Lykke til!!

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet innlegget. Vi er altså i samme båt. Jeg er 17 uker på vei nå, og har en liten gutt.

Jeg gruet meg veldig til fødselen rett etter jeg hadde blitt gravid, men nå tenker jeg ikke så mye på det i grunn. Prøver bare å kose meg med graviditeten, som sikker blir den siste. Kjenner på sparking i magen, og er glad for at formen ellers er bra.

Vi har også 45 minutter å kjøre til sykehuset, og så skal jo gutten leveres. Jeg satser på at jeg begynner å merke at noe er på gang og at mor og far kan komme ut til oss og passe.

Forgje fødsel gikk unna på under 6 timer, så regner ikke med at det tar så lang tid denne gangen heller.

Vi får vente i spenning og prøve å ikke engste oss for mye! Så får vi planlegge så godt det går.

Lykke til!!!

jeg tenker også en del på dette, selv om jeg ikke gruer meg til selve fødselen elelr smertene..

men ehr er det to timer og en ferge til sykehuset, så "logistikken" må være riktig, da jeg hadde en ganske rask fødsel sist.. merket nesten ikke noe til de første 5 cm, det var vondt men jeg trodde edt bare var småtterier.. derifra tok det knappe to timer før det var full åpning og ungen var ute på tre trykk..

jeg har ganske høy smerteterskel og vil ikke ha "hjelp" før jeg føler jeg trenger det.. så her er det store spørsmålet "når skal vi levere størebror og reise de to timene?" med en gang jeg kjenner noe? når jeg føler jeg har det passe vondt? når vannet eventuellt går er det muligens for seint om riene har startet.. blir litt gal av akkurat dette.. hadde jeg hatt en langsom fødsel sist hadde ikke dette plaget meg, men det er dette som er det verste med å skulle føde igjen.. å ikke rekke frem liksom.. :)

ellers gleder jeg meg veldig! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...