Gå til innhold

Jeg stoler IKKE på samboeren min!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og samboeren min har vært sammen i snart 8 mnd, men alikevell har jeg vanskeligheter med å stole på han, er det vanlig?

På starten av forholdet var han utro to ganger men det gikk fort over dersom han innset han ikke ville ha noen andre enn meg. Problemet er, før bodde han i Brasil, brukte en del narkotika og hadde samleie med veldig mange jenter noe han er helt ferdig med nå.

For ikke lenge siden kom vi til Brasil for å besøke moren hans, vi skal sannsynligvis være her i to mnd men jeg stoler ikke på han! Det er noe helt nytt for meg, jeg har aldri vært så langt hjemmeifra og ALDRI følt meg så alene, forventer jeg for mye av han? Han vil gå ut med vennene sine uten at jeg hele tiden vil være med og kontrollere han, han sier at han av og til trenger også å gå ut uten meg. Hva skal jeg gjøre, dersom han sier det begynner sjalusien å vokse og jeg bare krangler, tankene at han skal gjøre noe dumt forlater ikke hodet mitt. Jentene han koste seg meg, eksene han alle dårlige vennne hans bor her, jeg er redd han blir lett påvirket av dem.

Jeg vil ikke han skal gjøre noe dumt, men alikevell så kan ikke bestemme over han. han gikk ut en dag, da vi kranglet og da hadde jeg en full av sjalusi følelse inni meg noe jeg hater og vil unngå. Overreagerer jeg eller er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dere er på ferie sammen i Brasil så synes jeg det høres litt merkelig ut at han har behov for å gå ut uten deg. En ting er at man har behov for alentid utenfor huset når man er hjemme, men på ferie bør man klare å gå ut sammen uten å føle det helt store behovet for å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også prøvd å fortelle til han, men han forstår det ikke. Han sier jeg aldri vil gi han lov til å gjøre ting og at han føler seg som om han hadde bånd rundt halsen, noe som i det hele tatt ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 13.36.

Om han skulle gå ut å bruke narkotika eller være utro så er det hans valg. Tror ikke du får stoppet han. Når det er slike utfordringer allerede etter 8 mnd hvordan blir det da om noen år?

Kan ikke si jeg hører kirkeklokker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde blitt med samboeren min til et ukjent land, så hadde jeg absolutt at han ikke skulle ha behov for å gå ut og treffe venner uten meg.

Veldig merkelig. Jeg tror han prøver å "sette en standard", og jeg anbefaler deg å ta en alvorlig samtale med ham, evt vurdere hele forholdet på nytt. Dette virker dessverre ikke på meg å være et forhold som er liv laga.

Du overreagerer aldeles ikke! Og uansett om du gjorde det, så burde han tatt hensyn til dine følelser nå når dere er i en såpass spesiell situasjon (altså langt hjemmefra hvor du ikke kjenner noen andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart at han vil gå ut uten deg hvis dere skal være der i lang tid, og han har femilie og venner der. Da er det liksom så lang tid at det blir litt "hverdag" over besøket også.

 

Vanskelig å unngå at man følger seg litt utenfor i en slik situasjon, har du forsøkt å snakke med han om at du føler deg litt utenfor og ensom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt til han jeg følte meg ensom ja men da sa han at jeg overreagerte og burde slutte å være så sjalu for det kan ødelegge hele forholdet. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen i 8 mnd. Han var i starten utro 2 ganger.. Tror det setter en dårlig start på et forhold.. Min mann "tabbet" seg ut for 8 mnd siden (ikke utroskap..sier han) og jeg sliter fortsatt. Men vi har vært sammen i mange år, så jeg gir det dermed en sjans..

Men dere derimot..jeg ville ha snudd ryggen til etter 1 utroskap..

han har vært utro 2 ganger..du har tilgitt... det gir en slik en som han(etter din beskrivelse av han) en illusjon om at han kan gjøre det han kan og styre deg fordi du har tilgitt noe 2 ganger som er ansett som et av et forholds største svik..da er det ikke grenser for hva du kan klare å tilgi etter det..... er det jeg tror han tenker..

han prøver å sette en standard...han prøver å forme dette forholder og deg etter sin ønske uten å måtte gi etter på noe selv. Her er det DU som skal skjønne hva han vil og ønsker og har behov for... her er det DU som må godta... her er det DU som må gi etter..her er det DU som må jekke deg... her er det KUN DU som skal GI og GI og GI .....

Jeg ville ha avbrutt forholdet.. ja, du er sikkert gla i han i å med du har godtatt hans sidesprang, men hvis han ikke klarer å ta hensyn til deg og dine følelser, så er han ikke hva jeg vil kalle for en ideell partner for deg.... Han burde ligge nesegrus etter å ha vært utro mot deg...ikke utsette deg for alskens usikkerhet og forvente du skal godta det uten å si noe...

 

Ikke utslett deg selv..gå fra han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også ovenfor at han sier at din usikkerhet kan ødelegge forholdet.. vel..er han som har gjort deg usikekr.. han er den som har vært utro.. klarer han ikke å skjønne hvilke ettervirkninger det kan gi, så er han helt blåst.. Han prøver å legge skylden på deg når det er han som har såret deg og gjort deg så usikker..

 

Tviler hans fortid med mange damer osv hadde vært et så stort usikkermoment om han ikke hadde vært utro mot deg.. da hadde de bare vært en del av en fortid som ikke betyr stort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved åvære utro så har han jo selv sørget for at du skal være sjalu. Må helt ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvordan man kan være sammen med en person som gjør sånn mot en.. Være utro i starten på forholdet er jo utrolig idiotisk da!!! Er selvfølgelig ikke bra noen gang, men i starten er man jo liksom litt ekstra forelska da..eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at han IKKE er nordmann. Menn fra hans del av verden er utrolig opptatt av friheten sin. De blir latterliggjort av venner hvis kjerringa holder dem i bånd. Det vil nok være mer fremtredende når dere er i Brasil enn når dere er i Norge. En manns stolthet og ære betyr mye i Brasil, og frihet inngår i det konseptet.

 

Jeg kan nesten garantere deg at om du fortsetter å "kvele" ham med kjærlighet og sjalusi, så kommer han til å være utro mot deg bare for å vise at han KAN.

 

Når det er sagt, så er det også en mer uttalt kultur for utroskap i Brasil: Hva kona ikke vet, har hun ikke vondt av.

 

Så hvis du ikke kan klare å leve med de sidene av ham, så tror jeg det er lurt å slutte mens leken er god. Det kommer nemlig ikke til å bli bedre med tiden, tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg vet han har forandret seg og blitt til en mye bedre person, det sier til og med moren hans. Han gjør virkelig mye for meg og jeg vet at han elsker meg veldig mye. Men problemet her er kunn vennene hans, de vil han skal bli slik han var før, festing, dop , jenter og han er slik at han vil lett la seg påvirke tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare lurer, men hva tenker han du skal gjøre mens han er ute og koser seg da? Sitte hjemme med moren hans? Hva ville han ha ment om situasjonen var omvendt? Dersom dine foreldre bodde et sted han ikke kjente noen, dere dro dit og du forventet å gå ut mens han satte hjemme med dine foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han elsker deg og vil leve med deg så driter han i om gamle venner syntes han er en dott enkelt og greit. Han har muligens forandret seg men om han reiser dit og går tilbake til gamle mønstre har han ikke det da har han bare spilt skuespill.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avsluttet forholdet og latt han dra alene. Aldri i verden at jeg hadde dratt så langt hjemmefra med noen som ville dumpe meg der nede for å være sammen med venner.

Si han gjør det en kveld, greit nok men hva om han etterhvert gjør det hver dag, hver kveld hver natt og du sitter der "fanget". 2 mnd med masse usikkerhet og mistrivsel vil være veldig veldig lenge.

Og det er vel en sjanse for at du skiller deg ut der nede utseendemessing samt ikke kan språket slik at du er avhengig av han når du er der.

Jeg hadde ikke tørt å ta en slik tur når han til og med før turen har begynt å mase om at du ikke skal være med han og venner ut også videre.

Spesielt ikke med den forhistorien han og dere som et par har.

 

Men det slår meg at om noen er utro i starten på forholdet når man skal være nyforelska så hadde jeg aldri klart å stole på at han hadde holdt seg unna andre damer senere når han var vant til deg og det karnsje ble litt "kjedelig" med samme dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i litt samme situasjon, og hadde aldri godtatt oppfoerselen hans.

Mannen min er afrikaner, men bor i et europeisk land. Jeg er naa paa besoek hos han, og vi er sammen nesten hele tiden. I gaar var han paa besoek hos en kamerat uten meg, men ellers har jeg vaert med han. Om et par uker skal vi dra sammen til hjemlandet hans, og da kommer ikke jeg til aa bli saerlig blid om han lar meg sitte sammen med familien hans mens han finner paa andre ting.

Naar han har vaert utro allerede, saa burde han forstaa at han ikke kan kreve at du skal stole paa han uten at han gjoer seg fortjent til det...

Haaper det ordner seg for deg, med eller uten han,...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer deg, 13:36.. Spot on!

 

Syns også det er merkelig at han har behov for alenetid allerede etter 8 måneder, når han ser hva han har en tendens til å gjøre når han har "fri"..

Hadde nok ikke likt dette, jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Brasil, kan si at sjalusi er svært vanlig der, på mange måter er det forventet, og damene lager drama av en annen verden for de minste ting. Bestevenninnen min kuttet meg ut en periode fordi kjæresten hennes hadde blitt med meg til en annen del av byen for å få sydd en kjole hos svigerinnen hans. Det var katastrofe og jeg måtte da skjønne at jeg ikke kunne ta bussen til xx med han. Jeg så ikke problemet men det var det virkelig.

 

En del gutter er scum der nede, gjerne beach-bums eller tilsvarende, som vil gjøre hva de vil med hvem de vil. Jeg hadde alliert meg meg med moren hans. En brasiliansk jente vil helst ha en mann som bor hjemme for da kan moren kontrollere han. Allier deg med henne og få henne til å snakke din sak. Og hører han ikke etter få noen av venninnene hans til å dra ut med deg. Du skal se at han ikke setter like stor pris på det nei.

 

For egentlig er kjæresteri (namorar) veldig sentralt i brasiliansk ungdomskultur, og de er veldig mye med kjærestene sine, mye mye mer enn hva jeg var vant med i norge - så syns egentlig det skurrer litt men kanskje han har bodd så lenge i Norge at han har tatt med seg noen uvaner herfra også. Uansett, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...