Gå til innhold

Ammepute - bortkastet penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt bruk for sin ammepute? Jeg syns det ser veldig behagelig ut, men ser det er flere som mener de aldri hadde bruk for den. Noen som har hatt bruk for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte det hele tiden, men det gjorde dessverre at jeg etterhvert ikke klarte å amme uten og måtte dra med meg den overalt nesten.

Så neste gang skal jeg IKKE ha det og lære å amme ordentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som synes det er bortkastet ja. Men jeg brukte min hele tiden. Mye bedre å amme med den i forhold til å bruke f eks en sofapute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min ammepute, men amming er vel det området den er brukt minst til.

Den er genial når babyen absolutt skal ha mat når du selv skal spise middag --> puta i fanget, babyen oppå, og så er det bare å lene seg litt fram.

Ellers er det verdens beste sofapute, samt utrolig god som støtte så du kan ligge på magen på slutten av svanger skapet.

Vi kjøpte en med sebramønster og kommer aldri til å kvitte oss med den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det bortkasta penger. Kjøpte den ikke før fødsel, men siden vi hadde litt småproblemer med ammingen de første dagene reiste mannen min å kjøpte en den dagen vi kom hjem fra sykehuset. Men såg vel etterhvert at jeg ammet bedre uten den, så den ble omtrent ikke brukt. Nå til nr 2 er den ikke brukt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte ammepute før jjeg fikk ungen, alle sa at nå hadde jeg brukt penger på tull, endte opp med flaskebarn, men bruker ammeputa hver gang han får flaska si likevel, da slipper jeg å anstrenge skuldrene mine, de værker innen 5 minutter om jeg støtter han opp uten puta. Så enda jeg ikke ammer, bruker jeg ammeputa hver dag :) er kjempe glad for at jeg kjøpte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bruk for min med alle tre, så det var helt klart verdt pengene! Synes det er rart at noen mener det var bortkasta penger, de må ha sterkere rygg og albuer enn meg hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var ammeputa helt bortkastet. Jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle bruke den, babyen ble alltid liggende feil slik at jeg ble sittende å løfte og pådro meg skulderbettennelse. Når jeg sluttet å bruke den og heller bygde opp med vanlige puter fikk jeg mye mere avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg IKKE uten ammepute, men jeg er delvis lam i begge armene og må bruke den til å støtte armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns ammepute er kjempebehagelig. Den gir god støtte under barnet så du slipper å sitte å holde armene i "lufta" i 20 minutter mens du ammer. Den ble spesielt mye brukt om natta for da satt jeg ofte i buddha-stilling med ammeputa under barnet. Kjempegreier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte det når barna hva helt nyfødte.

Syntes den var deilig, men gjorde meg ikke avhengig av den som jeg er andre har skrevet. Hadde ikke problem med å amme uten innimellom. Men den var deilig å ha på de laaaange ammestundene som man har med de nyfødte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri dreisen på å amme med puta, men den er så god til andre ting. :P Bruker den i senga når jeg leser, bruker den mellom bena for å avlaste rygg\bekken litt, bruker den når jeg ligger å soler meg ute som støtte. Bruker den i sofaen om jeg ligger i fanget til mannen å ser tv. Så den blir brukt masse, bare ikke til amming. :P Så litt bortkastet om jeg ikke hadde brukt den til alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige puter er mye bedre enn ammeputer. Hvertfall de jeg har prøvd. Men noen liker det også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en før jeg fikk første, men den klarte jeg ikke bruke med henne og brukte vanlige puter.

Ga bort ammeputen.

Noe jeg angret på da jeg fikk andre og måtte kjøpe ny. For med henne brukte jeg den hele tiden hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte min MYE (hadde prematur). Prøvde et par forskjellige typer. Freebag var den jeg likte best.

Ikke noe problem å amme uten når barnet blir litt større, men det er avlsatende for ryggen osv og dessuten er det lettere å få en god ammestilling med tanke på såre brystvorter osv osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hva sytinga dreier seg om, for jeg har hatt god bruk for min ammepute ved begge barna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer hun over her, freebag er super! Og den bruker du som utestol/pute i mange år etterpå også. På fotballkamp for eksempel når du som søkkvåt mamma hutrer på sidelinjen og poden spiller cup. Da setter jeg meg godt tilrette på freebagen min og koser meg med en kopp kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var super de første ukene.

Jeg mener den er verd pengene for den tiden jeg brukte den, for den avlastet meg veldig i starten. Etterhvert ammet jeg "vanlig" og den ble overflødig.

Kan sikkert virke dyrt for noen hvis den bare er til bruk i kort tid, men jeg synes absolutt den ikke var dyr selv om jeg brukte den i kort tid. 400 kr/4uker = 100 kr uka er den absolutt verd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk TO ammeputer!!!

men har ALDRI brukt noen av dem..

 

har hørt mange som elsker sine og bruker dem hele tiden og mange som aldri har brukt dem.. så det er nok en sånn ting som man kan vente med å kjøpe til man føler man trenger den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ammeputa mye, har aldri lært å klare meg uten en form for pute - og jeg ammet et helt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...