Gå til innhold

Hva er favorittmiddagen til din kresne ettåring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kokt torsk med gulrøtter og poteter og smeltet smør er nok det hun spiser mest av. Fiskeboller med gulrøtter poteter og hvitsaus er også godkjent.

Ellers har hun begynt å spise hjemmelaget "pista" (pizza), men det er først nå nylig hun har fått sansen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får være så kresen han vil. Vi lager den maten vi alltid har gjort, så får han venne seg til den etter hvert. Det blir ingen omlegging til spaghetti og fiskeboller her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg lurer på om jeg skal begynne med også, er litt lei av bare å spise barnevennlig mat eller lage egen middag til henne. Men hva hvis de nekter å spise? Lage tidlig kvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke så strenge siden han bare er ett år. Han får et eller annet til dessert uavhengig av hvor mye han spiser. Med dessert mener jeg da frukt eller bær, ikke sukker-dessert.

 

Har erfart at det går veldig i perioder hva han "liker" og "ikke liker". Derfor ønsker jeg ikke å endre hele familiens kosthold og lage dårlige vaner på lang sikt.

 

Hilsen hun over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her i huset vil egentlig ikke ha noe middag. Ikke det at han ikke liker, men vil ikke ha. Skal ikke smake en gang. Kan vel spise grøt i ulike varianter. Nekter alt som har med pasta å gjøre. Ris går under tvil, men helst noe med poteter (evt "ren" potetmos). Poteter og fiskegrateng eller poteter og fiskeboller i hvitsaus er vel kanskje favorittene, men er ikke alltid han spiser det heller.

 

Vi lager ikke noe annet til han, og gir han heller ikke noe alternativ. Spiser han ikke middag får han vente. Hadde han vært kjempesulten ville vi merket det på humøret utover ettermiddagen, men han er blid og glad helt til det nærmer seg kveldsmat. Og når brødskiva kommer på bordet spiser han godt. Så tror han regulerer det selv, ser ikke ut som han lider av matmangel ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...