Gå til innhold

21 barn og to voksne på tur!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på trilletur med poden i dag og møtte nabobarnehagen på tur i skogen. Jeg telte 21 barn og to voksne. Er ikke det litt skummelt?

 

Barna er vel rundt 5 år. Er dette vanlig. Huff gruer meg til poden skal i barnehage om et års tid.

 

Men 5 åringer klarer seg vel kanskje godt selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov... 5 barn pr. voksen i den alderen... om du vet hvilken bhg, bør du si ifra til barnehagekontoret... det er snakk om barns sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil se det kommer helt an på hvor de skulle.

Skal de leke ved et vann eller ferdes der det er stor trafikk er så mange barn på to voksne uforsvarlig, men skal de leke i en stor park eller lekeplass er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stoppa inne i skogen, det er et åpent område ganske trygt sånn sett. Men det finnes jo bratte skråninger osv. rundt. SIkkert bare jeg som er litt hysterisk. Gutten min skal heldigvis ikke i akkurat den barnehagen da, men kanskje er det likt over alt. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 6 barn per voksen som er normen tro? Jeg tror nok de er ferre voksne mange plasser på grunn av forskjellige ting. Men da bør man droppe tur syns jeg...

 

Uansett tryggere innafor et gjerde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er 6 barn pr voksen...

så to voksne er jo da for liten. hva om en skader seg og den ene voksne må dra avgårde, da er d en voksen igjen på 20barn. UANSVARLIG!!!! hadde blirr kjempe sint om det var min bhg.. ville meldt fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere ville sagt fra altså? Kan jo hende flere voksne var på vei da, men da burde de vel egentlig venta på flere før de dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingen skader seg, er det ikke noe problem.. men når noen skjærer seg/detter og brekker en arm/ blir borte... osv osv.. Da er to voksne alt for lite!!

 

Om det ikke er nye regler det siste året, så er det 5 barn pr. voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva dette hadde jeg ikke sakt fra om.

Som du skriver så virker jo hendelsen kontrollert, dessutten vet du ikke om hva mer som var planlagt.

Kanskje hadde 2 gått i forvegen for å ordne en overraskelse. Kanskje kom to rett etter. Kanskje var 2 inne i buskene med to barn som måtte tisse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur litt senere. Da var de tre voksne, så da hadde nok en kommet til. Så da er det vel sikkert greit. Men syns det er litt lite likevel. Men som sagt var ungene store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normen er 6 barn per voksen i storbarnsavdeling. MEN de er jo ikke 3 voksne på jobb i hele åpningstiden (som jo som regel er 10 timer).

Skulle de ikke over noen farlig vei e.l og til et område de er kjent på og ungene er 5, så ser ikke jeg problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vet jeg. Skal uansett ikke har barn i den barnehagen og de hadde vel sikkert full kontroll som dere sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5 år? Da er de kanskje skolebarn om 2 mnd og da er det plutselig ok for 1 lærer å ta med en enda større gruppe på tur helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanlig og hvor jeg jobber går ALDRI en 1. klasse på tur med kun 1 voksen!!! ALDRI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...