Gå til innhold

Ved boliglån - veier kausjonist like tungt som egenkapital?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått telefontid til å ringe banken om en time, men ville bare høre om noen visste her inne. Greit å ha med seg noen erfaringer inn i samtalen. Det er vel store forskjeller mellom bankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kausjonist er en mulighet for de som ikke har egenkapital.

Så egenkapital er det som veier tyngst, men de er som regel fornøyd med kausjonist også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk :)

 

Jeg kan kanskje få rundt 200.000 i egenkapital også. Vi har en samlet inntekt på 750.000.

 

Vi har blitt trakassert av huseier lenge nok nå, og har fått muligheten til å få kausjon og forskudd på arv. Vi vil helst kjøpe tomannsboligen vi bor i fordi barnet vårt og barnet til leieboer i andre etg. er så knyttet til hus og nærmiljø, men det kan bli for dyrt.

 

Jeg kjenner jeg er ganske nervøs nå.. Sist jeg forsøkte i postbanken fikk jeg omtrent latter i andre enden, men da var situasjonen vår en annen inntektsmessig og uten kausjon. Vi kontakter ikke Postbanken nå for de har behandlet meg med null respekt når jeg satt i en dårligere situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kausjoiste er medlåntakere på hele eller deler av lånet. Det betyr at banken har flere å "forfølge" om pengene ikke kommer inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...