Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 hvordan unngår man å kvele bilen når man stanser i et kryss for å vente på biler? trinn for trinn takk;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Bruke clutchen... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Hold alltid clutchen i bunn før du slipper gassen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 er fersk så vil gjerne vite det man trenger å vite:P så du trykker inn clutchen og går i 1 giret mens du venter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Du kan jo kjøre som hattkallene :-P Gassen i bunn og slippe clutchen forsiktig.. Ruser motoren, men kveler den i allefall ikke ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Har du ikke hatt kjøretimer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Viss du har lappen, hva med automatgir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Har du lappen så har du jo lært dette på kjøreskolen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Del Skrevet 27. juni 2011 har ikke lappen nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugress Skrevet 27. juni 2011 #10 Del Skrevet 27. juni 2011 Men skal du ut å øvelseskjøre? Trodde og at det med clutching og giring skulle bli et mareritt, men det går veldig fort av seg selv. Er litt vanskelig å fortelle deg akkurat hva du skal gjøre, du må nesten bare prøve deg fram. Begynn med å øve på start og stopp på en avsideliggende vei og ikke i et kryss ;-) Når du skal starte tar du clutchen forsiktig ut samtidig som du gir litt gass. Du vil garantert kvele bilen flere ganger! Hender at jeg og gjør det selv om jeg har hatt lappen i 2 år :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Del Skrevet 27. juni 2011 Du sakker farten inn mot krysset, ca 100 meter før. La oss si du er i tredje gir. Du giret ned til andre mens du nærmer deg krysset. Inn mot krysset følger du med på biler du har vikeplikt for. Du har da lav fart, nesten mot stans. Må du stoppe helt, så er det helt inn med clutch og brems (litt pent på bremsen, da, ellers blir det bråstopp). Stående stille og med clutch og brems inne, girer du ned til første. Du venter så på din tur, starter bilen i første, og kommer deg ut i krysset, og dit du skal. Trikset er lav fart. Så lav at du nesten kan høre sjåførene bak deg stønne høyt. Du har ikke lappen ennå, du et ikke så flink ennå, derfor er det riktig og nødvendig å ha lav fart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #12 Del Skrevet 27. juni 2011 Finn deg en bakke og øv på bakkestart da får du det til (forholdet kløtsj og gass er hele nøkkelen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #13 Del Skrevet 28. juni 2011 når man står i ro da med bremse på og clutch inne...skal man slippe bremsen fort og gå over på gass da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #14 Del Skrevet 28. juni 2011 stemmer det. Men er du usikker på bakkestart så kan du bruke håndbrekket. Ta det på og så ser du på turtallet og gir gass til 2-3000 omdreininger og tar av brekket. Men du må selvfølgelig passe på farten selv siden jeg ikke aner om bilen har høyt turtall til vanlig på tomgang. jeg bruker å slure med clutchen hvis jeg vet jeg må være kjapp. Da holder du den ikke helt inn men heller ikke helt ut. Da må du finne punktet hvor bilen står i ro mens du gasser og justerer med clutchen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #15 Del Skrevet 28. juni 2011 Har hatt en del biler gjennom tidene, og alle er de forskjellige. Du må øve og øve, finn en stor parkeringsplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #16 Del Skrevet 28. juni 2011 man kveler vell ikke om man tar bremsen raskt av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #17 Del Skrevet 28. juni 2011 nei, da glir jo bilen bakover og kan møte den som står bak deg så det ville jeg unngått;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå