Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Jeg tenker da på de som fjerner øyesminke, ikke rensekremer. Jeg gikk nemlig tom for akkurat dette produktet for et par uker siden. Og glemte selvsagt å kjøpe nytt, så da stod jeg der på kvelden med mascara og kajal på og ikke noe å fjerne det med. Trodde jeg. Begynte å tenke over hva som egentlig er i disse sminkefjernerene , og endte opp med å hente matolje fra kjøkkenet. Tror det er maisolje, men vil tro en hvilken som helst olje vil gjøre samme nytten. Så gjorde jeg akkurat som med vanlig sminkefjerner. Fukter en bommulspad, har litt sminkefjerner, dvs olje, over, legger bomullspaden mot øyet litt, og stryker bort. Og renser så huden med vanlig rensekrem. Resultat? Fantastisk! Alt sminke borte vekk uten noe gnikking og gnuring. Faktisk mer effektiv enn sminkefjernere jeg har kjøpt til 300-400 kr for en relativt liten flaske. Med matolje til 15 kr liten på Rema ;-)
Gjest Yunie Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Dette har jeg gjort i mange år.. mye bedre for både hud og øyne.. Og ikke svir det heller.. Jeg bruker solsikkeolje fordi den ikke lukter noe særlig
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2011 Hmmm, jeg, lurer på om det er solsikkeolje jeg også har når jeg tenker meg om. Det er i hvertfall bilde av en på flasken. Olivenoljen ville jeg ikke bruke, for den lukter så mye, men den er jo sikkert like god. Nesten rart at dette ikke er mer kjent, har jo massevis av bekjente og venninner, og samtlige har ymse sminkefjernere som de bruker. Har aldri sett andre bruke vanlig matolje før, og har heller aldri tenkt over det før jeg "måtte" nå for noen uker siden. Men, heller du oljen over i noe annet og mindre? Evt hva? Er jo litt voldsomt med en literflaske med matolje stående på badet, hehe...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 Hei, takk for tipset. Fint for meg som har en lommebok som er "gjerrig" om dagen:)
Gjest amandine Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har en liten fin flaske med olivenolje stående på badet.. til sminkefjerning og tørre legger, til vask av såre rumper på småtroll etc. Jeg har kjøpt en fin liten glassflaske, en sånn dressingflaske med helletut som gir passe mengde, etter samme prinsipp som en sukkerstrøer;-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2011 Det var kjempelurt! Må finne meg en slik en. Kommer i hvertfall til å forsette med dette :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Dette var kjempesmart! Har brukt matolje i stedet for fuktighetskrem i årevis, men har ikke tenkt på dette
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 Vi ble anbefalt olivenolje som universalmiddel på badet da vi hadde barselgruppe på helsestasjonen vi Helsesøster mente olivenoljen var best fordi den er 100% naturlig og trekker inn i huden (aner egentlig ikke hvordan det er med de andre oljene). Om det er sminkefjerningskrise fungerer våtserviettene til ungene også bra, er mest olje på dem også ...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Skrevet 27. juni 2011 Gammelt nytt, men gratulerer med oppdagelsen, Alva (-: Vil passe på å minne dere om at raps- og solsikkeolje er mye bedre enn babyolje, som jo inneholder flytende parafin og palmeolje ..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Så det virker på vannfast sminke? Jeg har ikke prøvd det før, men skal jammen prøve om dette stemmer
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Bra tips! Sikkert sunnere for huden også uten alle de tilsetningstoffene :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 27. juni 2011 Ja, det virker på vannfast sminke :-) Og ja, jeg er sikkert treg, men jeg har virkelig aldri tenkt over dette før, hehe...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #14 Skrevet 27. juni 2011 Det er ikke å bra å bruke så fet olje i ansiktet, og spesielt ikke rundt øynene. En og annen gang er ok, men ikke over tid.
Gjest Yunie Skrevet 27. juni 2011 #15 Skrevet 27. juni 2011 Nei jeg har fått meg nytt og stort kjøkken så jeg gjør det bare der ;-) Men det finnes mindre flasker og. men de er jo dyerre. Jeg bruker solsikkeoljen til matlaging også.. så det er ikke så stress. Bruker bare mascara de dagene jeg jobber og :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #16 Skrevet 28. juni 2011 Jeg går jevnlig til hudlege nå pga behandling for acne, og var til legen i dag. Siden du kom med denne kommentarer husket jeg å spørre hudlegen min om akkurat dette. Altså om bruk av vanlig matolje på noen måte kan være skadelig over lang tid. Svaret var at det overhode ikke var skadelig, ikke på noen måte, og at han tvert i mot skulle ønske alle kvinner ville slutte å bruke sminkefjernere som var full i kjemikalier og heller gå over til renere produkter som nettopp olje. Så da fortsetter jeg med matoljen min i trygg forvissing om at det ikke bare er effektiv, men også trygt - og anbefalt av hudlegen min ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå