Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger til grunn for opptjening av foreldrepenger. Noen som vet noe om det her??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg finner det ikke svart på hvitt på nav sine sider at jeg har opptjent på grunnlag av det. Men har hørt mange steder at det fungerer slik. Nå skal jeg levere inn søknadsskjema, og lurer litt på hvor jeg skal krysse av.

Skal jeg skrive under arbeidsgiver hva inntekten min er, eller skal jeg krysse av for lønn under utdanning og hva inntekten er?

 

Når jeg går ut i perm, så varer den til mai neste år. Vi må ha 100% lønn, og når far tar sine 12 uker, slutter min permisjon i mai 2012. Siste året på skolen min begynner ikke før i august. Men går jeg tilbake på tiltakspenger fra mai av, eller blir det flere mnder uten inntekt?

 

Vil gjerne har så mange svar som mulig før jeg går til nav, for jeg vet de ikke har svar på alt heller. Lurt å ha så mye som mulig klart på forhånd før jeg leverer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aap gir opptjening til foreldrepenger ja, så lenge du har mottatt de i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen begynner (3 uker før termin). (evt i kombinasjon med jobb/sykepenger har opptjent nok grunnlag) Du må bare skrive at du er på aap og at dette er din inntekt som ligger til grunn for foreldrepengne.. Hvorvidt du kan gå tilbake på aap i påvente av oppstart av skole kan jeg ikke svare på, du må nesten spørre nav hvordan du skal gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare at du må søke AAP på nytt etter endt permisjon. Da dette ikke går automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke søke på nytt dersom du er borte fra AAP under 52 uker. Da må du kun søke om gjenopptak. Dette er et eget skjema som du finner på nav.no

 

 

Nav-dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...