enits40 Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Har noen erfaring med dette? Kan de sitte i bæremeis når de er så små? Har en manduca, men er vel ikke ideelt å bære baby på magen (puh)... Dere som har prøvd: Hvor var dere, og hvordan forløp turen? Er så glad i å gå i fjellet, men det bør kanskje vente til baby er større og kan være hjemme med far mens mor tar seg noen dager i fjellheimen? Eller??
jentemamma Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Kan du ikke han/henne i manduca`n på ryggen?? har ergo men har båret snuppa på ryggen mange turer fra ca 7 mnd. Hun er 10 mnd nå og snart blir det fjelltur:) Gått mange turer i marka der vi er ute nesten en hel dag, da får hun selvsagt komme ned på bakken en del innimellom da, men det har fungert supert. Hun koser seg bak der og sover også godt. Mye bedre å bære i enn meis som jeg får vondt av. Manduca er vel noe av det samme så jeg ville prøvd på ryggen. Kan jo teste ut på turer i nærmiljøet først!
Tidsbadekaret Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Hei Babyen er nok litt liten for bæremeis. Manduca kan jo brukes på ryggen, så øv litt hjemme på det. Jeg har båret babyer i babybjørn og meitai på fjelltur både på mage og rygg(meitai). Når man bærer på magen så er det tyngre og det er også værre å se i hvor man setter føttene i nedoverbakkene. Jeg vil helt klart anbefale å bære på ryggen. Det du bør tenke på er hvordan du skal beskytte barnet hvis det regner og blåser. Vi har regntrekk til bæremeis, så når barna er større synes jeg det er litt lettere. Når jeg bærer i litt røffere vær i meitaien så bruker jeg bruker en vårdress som er vanntett, vanntette tøfler(jeg har fra stonz - de er definitivt de beste jeg har prøvd) og en vannett lue med brem. Dessuten går det an å prøve seg frem med regnponsjo hvis du har noe sånt i hus for å se hvordan det blir å beskytte barnet samtidig som det får luft. Hvis dere er to er det ikke noe problem, for da kan en ta babyen og den andre alt av mat, drikke og baggasje. Skal man i fjellet er en fjellduk også lur å ha til pauser ol. Babyer er som regel ikke så glade i at det blåser i ansiktet. Jeg har båret i Jotunheimen og på ymse steder på Vestlandet.
2små,rosa&blå Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har en cybex bæresele som er perfekt til "fjellbæring", og barnet ditt er absolutt ikke for lite. De har kjempegodt av å komme seg ut og se fjell og daler (-: Og en 8 mnd gammel baby kan sitte lenge i en god bæresele. De skoene fra stonz som hun nevner over her er kjempegode. Vi hadde meg en sånn regnfrakk som vi bare tredde rundt hele bæreselen når det ble regn, det funket veldig bra. Da blir jo ikke bæreselen våt heller. God fjelltur (-:
enits40 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2011 Så bra å få deres erfaringer! Takk for tips; nå blir det tur!!! :-)
januarbaby + novemberspire Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=298&artnr=8451970152015&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std regntrekk til ergo bæresele. Kan sikkert brukes til manduca også! Vi skal bruke ergo`n til turer i fjellet og skogen i høst. Vesla er da 8 mnd.
Tidsbadekaret Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Hei Det regntrekket så interessant ut. Har du prøvd det selv? Er det festet på noen måte til selen? Kan det brukes om barnet er 6mnd eller 3år? Jeg har som nevnt over en Mei tai, og har brukt en regnponsjo før som regntrekk, men kanskje et slikt regntrekk hadde vært noe.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Veslesnupp på 9 mnd storkoser seg på ryggen i Manducaen, og med solhatt på hodet får hun grei beskyttelse mot sola. Regner det, låner jeg ofte mannens regnjakke- siden den er stor nok til å dekke oss begge. Stonz er geniale, siden de er vind- og vanntette, og sitter godt på foten (har også god erfaring med Reima sine fotposer, men de detter litt lettere av enn Stonza synes jeg). Hun stortrives på ryggen i Manducaen, og kan sitte der i flere timer og jodle og småprate så fornøyd baki der, og så sovner hun så godt der også.. Manducaen er alltid redningen når ingenting annet funker, beste "sovemedisinen"
Mrs. Charming Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Vi gikk noen korte fjellturer med gutten i bæremeis da han var 9 måneder. Han var moden for alderen sånn fysisk, så derfor prøvde vi, men vi tok hyppige pauser og turen var som sagt ikke lang. Turene gikk i skog, enkle fjellturer rundt Hemsedal, men også brattere turer enda tidligere i Frankrike/Italia... Man må vurdere ungens fysiske utvikling så langt og ta hensyn til rygg og nakke-ta hyppige pauser der h*n får krabbe og strekke seg litt etc...
enits40 Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. juni 2011 Så supert at jeg kan bruke manducaen! Regntrekket var et godt tips og fottøyet likeså! Skal passe på å ta krabbepauser... Gleder meg til å komme meg til fjells, savnet det i fjor sommer da jeg gikk gravid. Fjell og sommer hører sammen her! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå