Gå til innhold

Søvntips til mor og barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 13mnd. Han sover egentlig veldig greit. Har ikke så mye å klage på. Han legger seg alltid greit og sover fra 19.00. Problemet er at han våkner alltid 04.30 og får ikke sove før 6tiden igjen. Han kan ligge i 10-20min å prate\leke med seg selv, så begynner han å grine, da tar jeg å trøster og roer han, så sover han 10min, så griner han igjen.. sånn holder vi på til han sovner i 6tiden. Da sover han som regel 1-2timer. Han har eget rom, men dette forstyrrer jo min søvn veldig mye. Vanligvis så sovner jeg og når han sover da.

 

Imorgen skal jeg begynne på jobb igjen, og hans bestemor skal være dagmamma her hjemme. Han kjenner bestemoren veldig godt og er trygg på henne. Jeg er mer redd for meg selv, jeg fungerer ikke uten søvn, og jeg får jo ikke lengre sove når han sover sien jeg må på jobb. (Må stå opp senest halv 7 når jeg skal på jobb) Er det noe jeg kan gjøre for at han skal sove lengre? Eller ikke ha den lille oppvåkningen? Han sover max 2timer om dagen, ikke alltid så mye engang. Har prøvd å legge han senere uten at det ble bedre.

 

Ellers så sliter jeg med at jeg ikke får sove når jeg vet at jeg må opp og skal på jobb. Kan ligge våken i mange timer, og om jeg sover, så sover jeg en veldig lett og urolig søvn. Noen tips på dette og?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at det finnes en regel (som stemmer hos de fleste) som sier:

Sover et barn over 1år etter klokken 14 tar barnet av nattesøvnen.

 

Om mine barn noen gang sov etter ca kl.14 våknet de tidlig morningen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørepropper til deg og at far/bestemor gir vann og trøst, men ikke plukker ham opp, i noen dager slik at han kommer ut av det som høres ut som en dårlig vane. Ikke la ham sove etter kl 2 på dagtid :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. DEt med null søvn etter klokken 2 skal jeg prøve. Vanligvis får han en liten powernap mellom 2 og 3, men skal nå la vær en liten periode å se om det blir bedre. :)

 

Pappaen pleier å ta han i helgene, uten at det har hjulpet, men det har jo ikke vært så lenge. Må prøves en periode, for det er jo en dum uvane han har lagt seg til, bare så vanskelig å snu det igjen. :P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde "alt" med vår, uten at det hjalp. Det bare ga seg en dag. Ord kan ikke beskrive hvor sliten jeg var av å forsøke å holde tritt på jobben og forsøke være en ok mamma og ikke mammamonster. La meg tidlig og hadde intet sosialt liv utenom, det var det eneste jeg kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...