Gjest Yunie Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Har sett småbarnsavdelingen ute (eldste går på stort barn i samme bhg..) og de bruker ikke vogn. Jenta mi har ingen diagnoser, hun er bare treg. Hun går hvis hun blir holdt i hånda, men blir veldig fort sliten. Det er 50 barn på småbarnsavd. Hvordan vil dette gå? Blir veldig bekymret. De bruker ikke vogn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Enten får de forandre på det og bruke vogn, eller bære henne eller bare gå kort og sakte. Barnehagen skal selvfølgelig tilpasse seg hennes forutsetninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire småtroll Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Det kommer til å gå helt fint, selvfølgelig bruker de ikke vogn når de er ute og leker, hun kan jo ikke leke i sandkassa når hun sitter i en vogn To av mine barn begynte i barnehagen før de kunne gå, de krabbet rundt ute og lekte med de andre barna. Reiste seg opp etter bena på de voksne, benker og lekestativer frem til de gikk selv. Det var virkelig ikke noe problem i det hele tatt, barnet ditt må jo få ta del i leken som skjer på bakken selv om hun ikke går. Regner med hun ville blitt ganske passiv og utenfor om hun satt i en vogn mens de andre lekte rundt henne? Ta en prat med personalet om du tenker mye på dette, de kan tilpasse seg både dine og barnets behov, det er jobben deres. Men ikke bekymre deg for vognbruk, de vil selvfølgelig bruke en vogn om de skal på tur, men når de leker på uteområdene til barnehagen må hun få krabbe rundt på bakken sammen med de andre barna. Skal vedde på at det til høsten kommer en haug med nye barn som bare er 10-12 mnd gamle og da blir de flere som ikke kan gå. Det kommer til å gå fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunie Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg tenker ikke på i sandkassa. Jeg tenker på når de er ute og går tur. De som er 10-12mnd pleier å være igjen i bhg. Men jenta mi er nesten to år og kan prate og forstå og er veldig opptatt av andre barn og syns babyer er kjedelige. Jeg håper ikke de lar henne være igjen med bare babyene. Hun trenger virkelig dette. Hun er veldig "bekvem" om dere skjønner. Gjør helst ingenting selv om hun kan få hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunie Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Flere innspill? Jeg mener altså på tur, ikke i lek - noe jeg trodde var godt forklart i hovedinnlegget men tydeligvis ikke. Vanlig lek med barn er ikke noe problem, det er gåingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeTwinsA Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Regner med at hun er "lat" og kommer til å lære seg å gå når hun kommer i bhg og "må" komme seg rundt litt mer selv. Om det hadde vært min unge hadde jeg tatt med vogn og snakket med de i bhg om det....... altså at hun skal være med på tur, ikke bli igjen med babyene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunie Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Ringte barnehagen jeg da :-) Fant ut at de hadde plassert jenta mi på samme sone som broren fordi de er tvillinger.. så det fikk vi nøstet opp i. Fikk også beskjed om at det var delt opp slik at de som var babyer var i to grupper, de som var litt større i andre grupper. Jenta mi og gutten min er i de to som er på "opprykk" til storbarn når de blir 3. Så hun blir ikke alene med babyene. De hadde forøvrig god erfaring med barn som ikke kunne gå av ulike grunner og mente at det var ikke vits i at jeg tok med vogn, de hadde det til de barna som trengte det - bare at få på hennes alder trenger det. Så det var ikke noe problem. Hun er forøvrig blitt flinkere til å gå alene. Det gjelder bare å pushe henne nok. Hun har alltid vært litt sånn, må gjerne "dyttes i gang" på det meste. En eller annen dag lærer hun seg vel å sove natten igjennom også.. får vi håpe.. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeTwinsA Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 Oi hvor fint da. bra det ordnet seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå