Gå til innhold

Han behandler meg som et nek...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt en entreprenør til å pusse opp deler av huset, deriblant badet. I ettertid har det vært en del ting som ikke har vært bra og som vi har klaget på. Det som irriterer meg grenseløst er at de gangene jeg snakker med han, det gjelder under oppussingen også, så er det ikke måte på hvor dumt det jeg spør om er. Han er nedlatende, bruker hersketeknikker og er alltid helt sikker på at jeg tar feil.

 

Som nå i dag. Et par av flisene på badet mistet fargen da jeg vasket dem, og jeg ringte for å spørre om det skulle skje. Da var det opp og i mente om " Ja, du må da ikke bruke sterke vaskemidler, vet du" og " De har nok blitt ødelagt av skrubbinga, da vet du, man kan ikke vaske for mye *humre*, men jeg skal komme og ta en titt..." Da jeg påpekte at alminnelig rengjøring burde de tåle, og at jeg ikke hadde brukt noe sterkere enn flytende Ajax, så sa han "Ojojoj, nei DET er ikke det man kaller alminnelig rengjøring!"

 

I dag var han her, og mannen min snakket med han. Da var det " Nei, det burde de selvfølgelig tåle." , " Nei, sånt skal jo ikke skje" og " Ja, grundig rengjøring må jo til!"

 

Jeg blir helt matt... Hva gjør man med sånne da? Jeg er i grunnen der nå at jeg har gitt opp, og lar mannen min ta seg av all kommunikasjon med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hersk tilbake. Behandle han nedlatende! Du skulle svart" Næmmen, har du aldri vasket gulv, du da..?Vet du hva Ajax er egentlig? Tåler du ikke kritikk, så burde du kanskje finne deg en anne jobb, lille venn.. Blir det mye å ordne opp i når du ikke gjør en ordentlig jobb i utgangspunket, kanskje? Man sparer seg litt tid på å ikke slurve..

Og understrek at du går grundig gjennom jobben han gjør og at du ikke gir deg før ting er gjort ordentlig.

Han er en kuk, du burde ikke la det gå inn på deg. Han svarer sånn for å slippe unna slurv og for å krenke deg. Vis han at du vet hva du snakker om, og ikke la han slippe unna med fjas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette ikke er noen nærmere relasjon enn en hantverker ville jeg bare latt det passere og overlatt kommunikasjonen til husbonden. Ingen vits i å kaste bort energi på å oppdra en fyr du ALDRI mer kommer til å leie inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg kjenner meg sånn igjen.Her i huset er det stort sett jeg som har tatt meg av oppussing, mest fordi jeg syntes det er gøy. Men om en håndverker skulle stikke innom så behandler han meg som en idiot og er samboeren der så hendvender han seg utelukkende til han... Må jo egentlig bare le av det... men kjenner rødstrømpa inne i meg bare har lyst til å skrike ut noen ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...