Gå til innhold

3,5mnd, våkner hver time om natta for litt mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? et par netter nå har den lille først sovet 3-4 timer og våkner så for å få mat (som normalt) men, så våkner han hver time etter dette! jeg blir sprø! har forsøkt å bare la ham ligge en stund, prøvd å stryke på ham, prate litt rolig, men han girer bare mer og mer opp, helt til jeg tar ham opp og gir ham litt pupp. det er snakk om suging i 3 minutter før han sover som en stein. har prøvd å holde ham våken i forsøk på å få i ham litt mer mat, men det er lite det nytter, han er helt i koma.

gode råd trengs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemstilling når min gutt var 3,5. Viste seg å være en i en serie økedøgn. De mest urolige nettene kom parvis. Men i det heletatt gikk baby fra å være forutsigbar til å skifte rutiner fra uke til uke i perioden fra 3-4 mnd. Det er visst vanlig i dell aldern.

Skrevet

hmm...men om det hadde vært økedøgn, da skulle man jo tro at han hang på puppen hele dagen også? for det gjør han jo ikke....egentlig ikke noe unormalt på dagtid...

Gjest Madolyn
Skrevet

Jeg har en liten, trinn kar på 11 uker som også våkner hyppig om natta, men heldigvis kun fra 03 og utover :) Han sover den lengste perioden først; sovner ca 20:30 og sover da i 3-4 timer. Neste søvnperiode er da som regel 2 timer, og deretter er det omtrent hver time, til vi står opp kl 06-07.

Trodde kanskje det var luftsmerter som gjorde at han sov så urolig, så jeg kjørte på med ammete og minifom i en uke, uten effekt. Prøver også å rape gutten etter hver amming, men det å rape en sovende baby er lettere sagt enn gjort :P

Gjør meg egentlig ikke så mye at han våkner hyppig da; han sovner jo fort igjen etter litt amming (og jeg sovner også kjapt igjen, samsover så jeg trenger ikke å stå opp i det hele tatt), og ikke alle babyer har like godt sovehjerte.. Krysser fingrene for at han får lengre soveperioder etterhvert som han blir litt eldre; er tross alt ikke mer enn 1 måned siden han aldri sov lengre enn 2 timer av gangen.

Så håper det går seg til av seg selv her *krysser fingrene*

Skrevet

Ja, en skulle tro det, og kanskje jeg tar feil. Men gutten min spiste også bare hyppig på natta. I natt var for øvrig første natta på 1,5 mnd som han sov 8 timer uten mat, og fant ham liggendes på magen! Ble først litt redd men han sov heldigvis bare tungt og våknet ikke når jeg snudde ham heller ;-)

Skrevet

Sønnen min var også slik i den alderen, da begynte jeg med grøt/ velling. Han ble som en ny person, rooooolig. God og mett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...