Gå til innhold

La barna ordne opp selv seg imellom, eller???


Sebbelita

Anbefalte innlegg

Lurer litt på synspunkter hos andre her.....

Vi var på en liten lekeplass i helga, hvor det var et lite klatrestativ med sklie.

Det var flere barn der, og voksne som satt på benker rundt.

Det var to barn der, et søskenpar tror jeg, som jeg synes ødela litt for de andre barna. De satt i sklia og ville ikke flytte seg, gikk opp sklia istedenfor stigen osv.

Jeg har en litt forsiktig gutt som da hele tiden ble stående å vente, samme med de andre barna.

Jeg var selv borte hos de flere ganger og ba dem flytte seg litt så andre også fikk leke.

Foreldrene satt like ved,men virket ikke som de brydde seg.

Jeg synes foreldrene her burde snakket til barna sine, når de så tydelig ødela for de andre.

Men hva synes dere andre?

Enige, eller bør barna ordne opp selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gjort som deg, og gått bort, og egentlig forventet at foreldrene også tok litt ansvar. De eier ikke lekeplassen, ergo tar man hensyn til andre besøkende. Noe annet når det er snakk om egne leker, da er det ikke slik at jeg ber andre barn gi lekene fra seg for at min skal leke med det. Da får de ordne opp selv. Men tipser jo barnet mitt om at noen ikke liker å dele lekene sine, og at vi må tåle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg.

Selv om jeg er veldig for at barn skal ordne opp i egne konflikter så er det feil når noen få overkjører og ødelegger for de andre. I dette tilfellet hadde jeg gjort som deg, og jeg hadde reagert på at ikke foreldrene til disse søskene grep inn og veiledet barna sine da det faktisk er deres jobb (og ikke din).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...