Gå til innhold

hvordan var dette igjen? permisjonspenger fra de siste 3 eller 6 månedene?


Mimmi84

Anbefalte innlegg

om jeg har høy lønn de 3 siste månedene, går de utifra det da? må jeg levere inn alle 6 månedene uansett? For du må jo ha hatt jobb de siste 6 månedene, så går utifra at det må dokumenteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får den ordningen som gir deg mest penger, faktisk. Har du nettopp skiftet jobb og dermed har kontrakt på høyere lønn, så får du dette (inntil 4 uker før permisjonens begynnelse, om jeg husker rett). Dersom du har ustabil lønn, så er det gjennomsnittet av de beste 6 mnd av de siste 10 mnd som gjelder. Ja, det må dokumenteres enten med kontrakt eller lønnsslipper. Tror også du må levere inn minst 6 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke Underveis.... Har man fastlønn går de riktignok ut fra de siste 4 ukene og man kan dermed få et høyere grunnlag om man går opp i lønn en liten stund før permisjonen, men har man variabel inntekt regnes det et gjennomsnitt over siste 3/6/9 mnd - og summen man kommer fram til er IKKE den høyeste, men den som best mulig representerer den summen du taper ved å gå ut i permisjon... Dette med de 6 beste mnd som grunnlag gjelder KUN de som mottar dagpenger i opptjeningsperioden......... Til hi, har du variabel inntekt og den nye lønna ikke er fastlønn vil de nok beregne snitt over siste 6 mnd for deg. Arbeidsgiver skal leverer dokumentasjon på din inntekt, såvidt jeg har skjønt er det ikke noe poeng for deg å sende inn lønnsslipper selv da nav går ut i fra hva arbeidsgiver sender inn uanset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...