Gå til innhold

har mannen din vært med på gravid kontroll?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er litt skuffet over at mannen ikke vil være med på kontroller... virker ikke som om han bryr seg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her har mannen vært med på alle jordmor og ultralyd kontroller :-) og omvisningen på føden. Det er jeg veldig glad for:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var med på det meste under første svangerskap. under andre svangerskap så var han kun med på et par ultralyder. men det var fordi jeg ikke hadde behov for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Han syns det er veldig kjekt å få litt info! Særlig ul er spennende for mannen, da ble det "virkelig" for han.

Vi går til en kjempeflink jordmor, som inkluderer han i alt som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt ham hvorfor han ikke vil være med?

 

Mannen min har ikke vært med på noen kontroller denne gangen. Han var med på endel jordmorkontroller sist svangerskap, men ingen legekontroller (det er jo bare 10 minutter med rutinesjekking). Han følte forøvrig ikke han fikk allverdens ut av jordmorkontrollene sist, bortsett fra at han bl.a. selvsagt syns det var fascinerende å høre hjertelyden til barnet, og har derfor valgt å utebli fra kontroller dette svangerskapet. Han er jo på jobb hver gang det er kontroll, og jeg er enig i at det holder at en av oss tar fri for å gå på kontroller. Hehe. Vi snakker jo om hva som har skjedd på kontrollene i ettertid, samt at vi generelt sett snakker litt om hvordan ting går, hvordan fosteret utvikler seg, hvor stor h*n har blitt osv. Så jeg merker jo at han bryr seg, selv om han dropper kontrollene! :-)

 

Tror kanskje jeg hadde syns det var merkelig om han ikke ble med på en eneste kontroll første svangerskap, selv om jeg samtidig hadde full forståelse for at han faktisk bare ble med på noen få + UL. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mitt andre barn, men hans første. Han kommer bare med unnskyldninger for å ikke være med. Han var med på ultralyd kontroll, men var ikke interessert i å prate om ultralyden på forhånd. Han bare virker generelt uinteressert.... ikke viser han noe særlig interesse for magen heller.. kan ikke fatte det... han som har mast om å få barn i 4 år......

Nå er vi i 3.trimester og jeg er lei av manglende interesse....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal han være med? UL er vel naturlig, men ikke alt det andre. Ingen grunn til at han skal ta seg fri fra jobb pga det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var med på UL og på en jordmorkontrollen på slutten da jordmor skulle snakke om fødsel. Ellers gikk jeg alene.

Var innom føden et par ganger de siste ukene pga av smerter i magen og lite liv. Da var han også med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var med på UL, kontroll en gang ( JM var litt ekkel mot meg, så han ble med som backup), omvisning av føden og utallige bomturer til føden :P Han ble veldig godt kjent med Nackling på Lillehammer siden det var han som fulgte caset mitt, så når jeg lå inne på rugakassa fløt han inn og ut på sykehuset som om han bodde der ;)

 

 

Min mann er en "hands on" person som ikke liker at ting skjer over hodet på ham, så han være med på slike ting for å føle at han har kontroll over situasjonen. Og han ville se nurket på UL skjerm da ;)

 

 

Snakk med mannen din, kanskje han er litt redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo ikke vits at han tar seg fri fra jobb pga at jeg skal sjekke symfysemål, blodtrykk og urin.

 

På UL: JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var han med på tidlig UL i uke 7. Etter det kun ordinær UL og svangerskapskurs med omvisning på sykehuset.

Og 3D-UL.

Men andremann var han kun med på ordinær UL.

 

Skjønner ikke helt hva han skulle vært med på vanlig jordmor-kontroller for... Jeg fikk aldri inntrykket av at han ikke brydde seg selv om han ikke ble med. Er jo uansett begrenset med hvor mye han kan ta seg fri fra jobben for å være med på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har vært med på alle kontroller og legetimer. Unntaket er de gangene jeg har levert urinprøve (har vært veldig plaget med UVI). Er kjempegla for at han har vært med på alt. Syns du skal spørre hvorfor din ikke vil være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det aldri vært aktuelt at begge skal ta seg fri fra jobb for at jeg skal på kontroll. Men han har selvfølgelig vært med på ultralyd og har alltid ringt meg etter at jeg har vært på kontroll for å høre hvordan det sto til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt for engasjert etter min mening;) Hehe

 

Har endel krav han fremsetter for legen;)

Forrige gang var han med på alle lege og jordmorkontroller. Denne gangen er han ikke med til jordmor. Tror han syntes det var mye "dameprat" der;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var med hele forrige sv.skap hos jm, og kun førstegang hos legen.

Men dette var oxo fordi jeg ikke hadde lappen, og han måtte kjøre meg til jm som var på vei hjem :o)

Han hadde en del ting han lurte på hos jm, så tror nok han følte seg mer inkludert i sv.skapet.

 

Har spurt han denne gangen, men mente at det ikke var nødvendig. Forsåvidt enig, så jeg henger meg ikke opp i det. Han vet jo hva det går i nå så :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var alri med på kontroller. Ser ikke helt vitsen. Eneste man snakker om hos lege\jordmor er jo mine kroppslige plager osv. Jeg var på kontroll 1-3ganger i mnd gjennom hele svangerskapet og det hadde blitt en del fri for han.. Han var ikke så interresert i å være med heller, og det skjønner jeg. :P

 

Men han var selvsagt med på de ultralydkontrollene vi hadde, og svangerskap\barselkurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var med på ultralyd.

 

Men å være med for å sjekke urin, vekta mi og om jeg ellers henger sammen??? Nei, tenk så mye fravær det hadde vært i arbeidslivet om alle kommende pappaer skulle ta seg fri for å være med på sånt, da.

 

Men ultralyd hvor vi evt. fikk vite kjønnet, om alt var bra med foster etc. da var han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han var med på flere. Han var nesten mer ivrig enn meg.. Det var først og fremst hjertelyden han elsket å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa... han har vært med engang med den første pluss UL, å han har vært med engang nu med den andre å han gleder seg til UL denne gangen å.

 

MEd første var vi å på sykhuset å fikk sett oss rundt på føden å pratet med ansatte. Men noe mer enn det nei... Nu er ikke jeg akkurat den som spør heller om han vil, han vet når jeg har kontrollene så vi prater rundt det å slikt både før å etter hvis han ikke på "dødåliv" skal være med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min var bare med på ul sist svangerskap... tror ikke det er vanlig at menn får fri fra jobb med lønn for å bli med på kontroller ellers i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg alenemor, så hadde han dukket opp på en jordmortime ville jordmoren ha flådd han levende. Han har mildt sakt ikke vært noe snill med meg....

 

Ul hadde jeg ei venninne eller mamma med :P

 

Ser ingen behov for den såkalte "kommende" far å bli med på noe som helst, eneste han absolutt ville bli med på var abort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært med på de fleste, to ganger har han ikke kunnet grunnet møter på jobb, ellers er han med. Jeg er bare 14 uker på vei men har vært hver uke og annen hver uke siden uke 4. Med andre ord en del kontroller. Har ikke inntrykk av at han bryr seg så veldig, mest opptatt av at jeg skal slappe av og være rolig. ultralydene imponerer i alle fall ikke men jeg synes det er fint at han er med.

 

Kommer nok til å forvente at han deltar på alle han kan være med på. Mamma eller søster er med på de øvrige. De bryr seg mere, i den grad at de stiller spørsmål og vil se på bildet etter ul osv. Mannen gjør ingen av delene. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt ikke poenget med at han skal være med på kontroll hos lege/jordmor ? Mannen min var med på ul, ikke noe mer. Hvorfor i all verden skal de være med til jordmor for å sjekke urin, vann i kroppen og evt høre hjertelyd ? Er jo greit nok hvis mannen vil være med, men syns det er urimelig å "tvinge" dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...