Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Huff, jeg kjeder meg... Er 5 dager over termin, og ingenting skjer... Vet jo at det plutselig kan skje noe, men ai så skjedelig det er å gå og vente.. "alle" spør om det skjer noe snart... Er jo bare godt ment, men vikrker jo mot sin hensikt... blir jo bare mer ops på at intet skjer... tips til å holde tålmodigheten oppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Det vanlige er å måtte gå ca 14 dager over termindatoen, fordi det regnes på en måte innenfor terminen. Jeg gikk 12 dager over med ene, og husker godt hvor lange de dagene var. Hver dag kjentes jo ut som et år Det kan være en ide å late som om den 14. dagen etter termin, er den egentlige terminen. Så blir du heller litt gledelig overrasket om noe skjer før det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Tenk på hvor heldig du er som har fått gå til termin... Hilsen mamma til ekstrempremature barn Dette er kun noen dager i løpet av livet ditt, som du vil glemme med en gang babyen kommer. Strikk en heldress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Gå turer. Det hjelper på både kjedsomhet og modning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Gikk 13 dager over før vannet gikk, ikke unormalt... Kos deg heller den siste tiden selv om man vil komme i gang. Sov masse og kos deg med alt du har lyst til å gjøre, plutselig så kan du verken sove når du vil eller gjøre akkurat det du vil når du vil det. Lykke til, babyen kommer når den kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Skjønner godt at du blir utålmodig, og det er ikke lett å være takknemmelig for at du er så heldig å få gå til terminen heller akkurat når du står oppi det. Jeg har selv gått over termin med begge mine og jeg gikk leeeenge over også. Det tærer virkelig på, man blir engstelig og lei. Men det er sant som de sier, det er heldigvis glemt med en gang barnet er ute. da var det vel verd å vente på. Men vær ærlig med de rundt deg, si til dem at de ikke trenger spørre, for du vil gi de beskjed når det skjer. Selv holdt jeg på å gå litt gal med førstemann pga all masingen fra venner og familie, så med nummer 2 ga jeg klar beskjed om at hvis de ønsker å være hyggelige så kan de heller komme og snakke om andre ting så jeg "glemmer" overtiden litt, eller de kan invitere meg med ut på ting som ikke krever så mye av meg (for man er sliiiiiiten på slutten) og hva de enn gjør, ikke spørr meg om jeg kjenner noen tegn. Dette ble respektert for de skjønte at jeg hadde hatt det vondt sist, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å gi de beskjed første gang også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Også bare for å redigere litt hva noen sa høyere opp, det er ikke VANLIG å gå 14 dager over, men noen må gå så lenge. Jeg gikk 16 dager over, og jeg har ikke truffet mange andre som har gått så langt over terminen, så å si at noe 2% opplever er vanlig er å dra det litt langt. De alle fleste barn fødes jo rundt termindatoen og (en uke +-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Bare for å ha sagt det, jeg har også gått over termin Jeg følte meg bare veldig veldig heldig, selv om jeg var sliten og dårlig. Men jeg skjønner at de som ikke har erfaring med veldig premature barn, har vanskeligere for det. 09.04 (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Del Skrevet 27. juni 2011 En ting er jo å få premature barn, skjønner godt at det er verre, men man kan da alikevel bli lei når man går 2 uker over termindatoen. det er ikke risikofritt det heller kjære deg! Her er det jo ikke snakk om enten eller, man ønsker vll alle å føde tilnærmet til termin regner jeg med? Poenget jeg prøver å få frem er jo at selv om man er glad barnet ikke ble prematur så vil man jo helst slippe å gå i den andre enden også. Skjønner at du har hatt det vanskelig pga prematurbarn, men det er jo da den STORE plassen i midten hvor de aller fleste føder, og man har faktisk lov å ønske at man skal slippe å gå på dagesvis og ukesvis over uten å få slengt etter seg at man skal være takknemmelig for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #10 Del Skrevet 27. juni 2011 Har jeg sagt noe om at man ikke kan bli lei, KJÆRE deg? Jeg skrev nettopp at jeg skjønner det er vanskelig å føle seg takknemmelig for å gå til termin, når man ikke har erfaring med annet. De fleste som kan noe om graviditet, meg inkludert, vet at det ikke er risikofritt å gå langt over termin. HI har gått 5 dager over, det kan skje mye før det har gått 14 dager! Den eneste som slenger her i tråden, er deg. Du ordlegger deg på en stygg måte, diskuterer med hersketeknikk og virker som en drittkjerring generellt. Lykke til videre med deg selv. Diskusjon avsluttet for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå