Gå til innhold

Alt personale på avdelingen i barnehagen, byttes ut til høsten. Ville dere sagt fra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ped.lederen slutter og de to andre omplasseres (ikke frivillig), en til en annen barnehage og en til en annen avd. i samme barnehage. Er ikke dette litt uheldig? Vi har hatt en lang tilvenningsperiode og nå har lillegutt endelig blitt trygg der. Dette er en småbarnsavdeling (1-3 år).

 

Selv om det er en kommunal barnehage, må man da kunne forvente en viss kontinuitet? Er det noen som har noen gode argumenter som jeg kan slå i bordet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At folk slutter i barnehagen kan jo ikke barnehagen bestemme. Omplassering kan dere nok ytre deres mening om.

 

Men jeg er lærer. Enkelte foreldre blir sinte på skolen (rektor) når lærere slutter, blir gravide eller langvarig syke....helt latterlig. Faktisk en mor for et par år siden som hadde skjelt ut rektor for at jeg og en annen på teamet var gravide...for da måtte hennes datter få nye lærere....akkurat som rektor kan styre det!!

 

Poenget mitt er at verden går videre....sånn er det. Det vil du oppleve både i barnehage og på skole. Alltid en årsak til at ledere gjør som de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer vi til å oppleve for andre gang til høsten. Full personalutbytting..

Veldig kjipt. Heldigvis er barn tilpasningsdyktige..ingenting du kan gjøre med det uansett.

 

Svært uheldig er det jo..vi har søkt nye bhg, så håper vi får plass et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det. Jeg ville selvfølgelig aldri blitt sint hvis noen ble gravide eller slutter av ukjente årsaker. Lederne har sine årsaker, men jeg føler noen ganger at barna blir brikker i et spill, hvor de (eller foreldrene) ikke har noe å si. Det viktigste er at ansattkabalen går opp, men få tenker på hva barna tenker og føler. Det burde jo være en viss brukermedvirkning i en barnehage hvor de tilbringer mange timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok grunner som dere som foreldre ikke får eller skal vite. Personalet på en avdeling jobber sammen i et ekstremt tett team, da MÅ det fungere svært godt. Om det ikke gjør det så må man stokke rundt på folk. Når folk flyttes, ufrivillig, så ligger det nok mye personalpolitikk bak. Kanskje det trengs folk med erfaring et annet sted der det bare er nye? Uansett så kan ikke du som forelder endre på det, men du kan selvfølgelig legge fram din bekymring og undring.

 

Jeg foreslår at du som forelder ber om at barnehagen kan jobbe for at barna blir litt kjent med det personalet som skal overta til høsten. For alt du vet kan de allerede ha jobbet med det en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan vel ikke endre på noe i en barnehage og foreldre har vel ikke rett til å vite alt. Ganske rart i grunnen, siden disse menneskene tar vare på det kjæreste vi har. Det er rart hvor prisgitt man blir barnehagen. Det er lov å legge frem en bekymring, men ikke lov til å bli irritert og skuffet over noe. At i alle fall en ansatt fra dette barnehageåret fortsatt blir igjen til høsten ser jeg på som en menneske(barne)rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville definitivt sagt ifra!

 

Vi har hatt en liknende situasjon i vår barnehage, men vi var tidlig ute og sa ifra før personalkabalen ble lagt. Føler vi ble hørt og at de var postive til våre innspill.

 

Jeg mener det er viktig med en viss grad av kontinuitet, spesielt på en småbarnsavdelig. Kan ikke helt sammenliknes med skole.

 

I dette tilfellet er det tydelig at det er andre behov en barnas som er tellende. Det er lett å overse denne faktoren når man bare sitter på et kontor og skal koordinere og lage planer.

 

Si ifra direkte til den som er ansvarlig for personalkabalen, det gjorde vi. I tillegg kan du ta det opp med representanten for foreldreutvalget (hvis det er noe tak i den personen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at de velger å omplassere to stykker når ped.lederen allerede blir borte. Jeg har jobbet i barnehage i 14 år og har aldri opplevd noe slik. Jeg tenker at de har sikkert veldig gode grunner til dette. Du kan jo høre med styrer om det er spesiell grunn til at det gjøres sånn? Du har ikke rett på å vite noe men når de gjør noe så drastisk så er det lov å sette spørsmål ved det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...