Gå til innhold

Noen som har noe tips når det gjelder ubesluttsom mann?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har rota med en siden ifjor, vi traff hverandre vel 6-7 ganger, og hadde noe kontakt på nett. Første gang vi flørtet, buste han ut med at han ville bli sammen med meg og var kjempebetatt av meg. Det var forresten ETTER at vi har hoppet til køys, så ingen triks for å få meg til sengs. Vi planla en date til, og da feiget han ut og rygget ut av hele greia. Siden den gang traff vi hverandre 2 ganger i år, med samme resultat - han klarer ikke holde fingra av fatet når vi er i samme rom, edru som full. Vi koser oss også veldig mye sammen, har mye felles interesser og mye å prate om. Både jeg og han har barn i ca samme alder.

Problemet er at han ikke følger opp disse "datene" (som skjer spontant hver gang, ikke noe vi avtaler på forhånd). Har snakket med ham igjen i går og foreslo å møtes, noe han synes er greit. Meeeen.... hvordan få tak på en sånn ubesluttsom mann? Jeg vet at han ikke har noen andre damer,og er ferdig med eksen som allerede etablerte seg med ny samboer. Men han virker til å være i ekstremt sårbar situasjon i livet, uten at jeg vet hva det er. Virker mye nedfor og forvirret.

Hva er neste steget jeg bør ta? Må nesten være litt "på" for å få noe som helst fortgang i sakene, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, derfor spør her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He is just not that into you.

Han sier jo disse tingene for å få deg til sengs. Og du biter jo på hver gang. Hvorfor kjøpe melka når han får kua gratis?

Rådet mitt er å glemme han og å gå videre. En dag finner du han som ikke kan vente med å bli din kjæreste og som gjør alt for at det skal skje fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er i 30-årene og har aldri hatt noen som er interessert. Kanskje det er tapsprosjekt det også, men jeg vil gjerne til bunns med det. Forresten, hvorfor si at han er interessert i forhold ETTER at vi har vært til sengs, uten at han vil treffes noe mer? Da har han vel fått sitt, hva er vitsen?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han vil ha et uforpliktet forhold. Han vil ha melka ikke kua. Selvfølgelig vil han smooth-talke deg, for at du skal gidde dette. Åh, har noen venninner som ofte har gått i denne fella, det fører aldri noe odt med seg og til slutt må de innse at han er ikke interessert i mer - da har de gjerne kastet bort masse tid på han.

Det er helt greit å ha et uforpliktende forhold til noen - men da må begge være enige om det. Blir bare sårt om den ene parten ønsker mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... frustrerende å høre sånt egentlig, siden jeg mest sannsynlig aldri har opplevd at en mann har vært forelsket/interessert i meg. Må nok slutte å være naiv og bare innse at jeg ikke duger som kjæreste :(

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er så ille. Kanskje du kan gi ham ultimatum og se hva som skjer? Altså si enten begynner dere seriøst i lag, eller så slutter dere å omgås så du slipper å bli såret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du

Har hatt akkurat sånn som deg. Bare han her har ikke barn.... jeg har holdt med han nå i over 3 år...og har ikke kommet noe lengre. Vil bare anbefale deg at du kutte han helt ut. Elles så kommer du til å slite med energien din. Bruk den heller på noen andre som fortjener deg som kjæreste.

Grunnen til at jeg har beholdt han jeg har nå er fordi jeg klarer ikke helt å gi slipp på han av en eller annen grunn. Eller så er jeg for feig til å si det rett ut til han, og går bare og venter på at han skal kutte meg ut. Helt tåpelig, I know....Det første året vi traff hverandre var det jeg som "maste" om å ha ett forhold, men han var ikke helt klar. Vi ble da enig om å se an på hvordan det går. Andre året, tok jeg ting mer med ro. Hadde fått meg jobb da, og var ikke helt keen på å ha et forhold. Nå var det han som tok initiativ. Så vel hverandre 3-4 ganger det året... Det var enten han eller meg som avlyste avtalen. På det tredje året nå, er det stort sett han som tar initiativet. Han er også den typen som avlyser avtaler eller får kalde føtter hvis han føler at det er noe som blir seriøst.... Han er veldig av og på menneske. Vet ikke helt hva han vil har jeg fått inntrykket av...

Når det gjelder "typen" din, så virker det sånn at han er redd for å bli såret. Kanskje x'en hans har såret han? For det gjorde x kone til han mannen jeg treffer av og til. Hun hadde vært utro med han i flere måneder, så jeg tror han er redd for å åpne følelsene sine eller gå inn i no seriøs...

Så rådet mitt til deg er: Kutt han du har nå ut, og finn deg en annen som fortjener deg før det blir for sent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør at du holder på denne mannen i 3 år? Jeg har forresten hatt andre flørter i mellomtiden, men klarer ikke å glemme han her. Kan hende han er blitt såret, men jeg vil prøve å vise ham at jeg ikke kommer til å såre ham hvis han stoler på meg. Han forteller meg en del personlige ting om seg selv, så tydeligvis er han ikke redd for å åpne seg, bare for å involvere seg i meg.

Våre barn går forresten utrolig bra overens, hadde vært perfekt med tanke på at vi kunne vært sammen

Virkelig ingen som har tips til meg?? :S

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en venn av meg;)

Flott å se på, litt beskjeden, men ganske flørtete og sier de riktige tingene for å holde ei dame 'varm'.

Misforstå meg ikke, han ER en skikkelig fyr, men har brent seg noen ganger. Han ønsker seg så veldig en snill og god dame som han kan ha det bra med, men har endt opp med noen skikkelig manipulerende rivjern av noen damer.

Han har vært deprimert og har vel egentlig fått beskjed av en behandler om å vente med damer til han har det bedre...

Sier ikke det er samme fyren, men det kan jo være en sånn ting som stopper han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, 10:48. Hvordan håndterer man sånne menn? Han her har vært sammen med samme dame i mange mange år, og hatt en ulykkelig forelskelse etter det. Så kan ikke tenke meg at han har blitt dumpa gang på gang på gang, slik jeg har blitt.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker det du skriver har dere ikke truffet hverandre mer en 6-7 ganger i fjor og 2 ganger i år. Vel, for å være helt ærlig, det er jo ikke akkurat mange ganger. Jeg tolker det slik at han vil treffe deg når han har lyst på sex og det får han jo hos deg. Han gir akkurat det lille av seg som skal til for å få deg interessert og holde deg varm. En mann som er forelsket i deg og som virkelig vil treffe deg igjen, gjør det han kan for å få treffe deg. Så dessverre tror jeg nok ikke han er interessert i noe forhold med deg :( Hadde jeg vært deg ville jeg gått videre og glemt hele fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ærlig svar, 11:15. Er nok bare sex han er interessert i sikkert... Selv om det er JEG som bestandig tar initiativ til å treffes, vi treffes ikke når HAN får lyst på sex. Men når jeg aldri har opplevd at en mann har vært forelsket i meg, er det vanskelig å gi slipp. Når man liksom ikke vet noe bedre.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt når det skal bli sånn, har dessverre ingen råd men magefølelsen sier kvitt deg med ham:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.15 her igjen. Hva om du ikke tar intiativ til å treffes da? Bare det at initiativet til å treffes kommer fra deg hele tiden bør si deg noe. Her er det ikke likevekt og hadde han vært interessert, hadde han tatt initiativ. Jeg føler at du leter etter ting som tyder på at han er mer interessert enn han er. Jeg har vært der du er så mange ganger, men heldigvis er den tiden forbi hos meg. Tror nok mannen med stor M dukker opp når du minst venter det, det er min erfaring. Mitt råd til deg er å få denne fyren ut av systemet ditt, for da åpner du også opp for nye impulser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du vært alene, anonym 13:04? Blir du sjekka opp av menn, flørtet med av menn osv? Jeg blir aldri sjekka opp på byen, på nett, på vennefester eller andre steder. Er straks 30 år og aldri hatt interesserte menn etter meg...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alene nå, men var alene noen år. Jeg ble sjekket opp og flørtet med, det har aldri vært problemet. Jeg datet endel menn i den perioden jeg var alene, og kjenner signalene og måten å oppføre seg på. Tar de ikke kontakt er de ikke interessert, enkelt og greit. Jeg har også opplevd at menn har vært forelsket i meg uten at jeg var det i de, og da var jeg jo på samme måte tilbake. Jeg tror magefølelsen sier alt, og den bør man lytte på.

Tro meg, det finnes en for deg også. Bare slapp av, kos deg med venner, barn og familie, så dukker HAN opp :) Lykke til!

13.04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...