Gå til innhold

stemor....atter en gang:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

bare et spm: hvor ofte må stemødre forvente å være "barnevakt" for samboers barn?annehver helg de også?eller hver eneste dag de er her?det mener samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi mange mødre er opphengt i at stemødre skal være deres stedsfortreder, men samtidig ikke ha noe som helst rettigheter mht barnet. Barnet skal ha samvær med FAR. At stemor er hjemme og lager middag, kjører barnet på treninger, leker med det er bare et bonus for barnet - som fortsatt skal på FARSsamvær, ikke stemorssamvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei..nei han har startet egen bedrift for en stund siden og mener jeg kan ta barna mens han jobber...(som blir hele døgnet)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa til han at da får mødrene ta barna, men det falt ikke i god jord.

 

 

det må da være grenser. jeg har eget barn og er opptatt om dagene som folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om JEG mener at stemor må ta del i livet til mannens barn, er det fortsatt hans ansvar og hans kall å ha samvær med barna med alt det innebærer (lesing, aktiviteter, matlaging, nattakos osv). Hvis han vil jobbe hele døgnet og du skal ha barna, er han unnskyld meg en liten drittunge og ikke en ansvarlig far! Man prioriterer da sine barn foran egen bedrift, det får han vente med til ungene vokser opp, eller si fra seg ansvaret for dem. Blir målløs av sånne selvopptatte idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette dreier seg jo om penger. Er barna hos mora si øker hans bidragsplikt. Om han ikke jobber får han ikke penger inn.

 

Han må skjerpe seg. Han må ta seg tid til barna sine annenhver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det jo ingen fasitsvar på.

 

Hos oss er det slik at stemor/stefar passer datteren om det er nødvendig.Jeg jobber kvelder og helger,og dette faller på dager datteren er hjemme,og da er det naturlig at stefar passer min datter.Samme med stemor,skal far noe så er det naturlig at hu passer.For oss er det slik vi har valgt å ha det,har man valgt å stifte familie med en med barn fra før,så tar man hele pakken.

 

Men er det slik at far ikke er hjemme i det hele tatt bør jo samæret vurderes på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal visst ha ansvar for mine to stebarn på dagtid tre uker i juli, kjempemoro når jeg har termin 30 juli og har så smertefull bekkenløsning at jeg ikke klarer å kle på meg selv. Lurer litt på når pappaen deres har tenkt til å spørre om det er greit for meg, for det har han ikke gjort. Han har bare fortalt meg at disse ukene er barna her og han er på jobb. Tror han har glemt å tenke på praktiske ting som: hvor skal barna være den dagen jeg skal på sykehuset for undersøkelse, eller den dagen jeg skal til osteopaten?

 

Jeg pleier å være engasjert i mine stebarn, kjører dem på trening, henter på sfo, lager middag, vasker klær, følger opp lekser ol. Men synes ikke det er greit at det blir tatt for gitt at jeg skal bruke tre uker i juli på dem, når jeg er sykemeldt/har permisjon (og skulle hatt ferie om alt hadde vært normalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor finner du deg i det? Joda jeg skjønner du er gald i han osv, men det gir vel ikke han rett til å ta deg for gitt? Ta en eller alle tre ukene og dra bort alene så får han heller finne på noe annet lurt.

 

Jeg er enig med ei som skriver her at det ikke finnes noen fasit løsning, samtidig som man også må ta ansvar selv for ikke å bli brukt, det være seg fra biomor, stemor eller biofar eller stefar.

 

Han kunne enten ha valgt å ta ferie når ungene hans var der, eller han kunne lagt en plan (litt før juni) sammen med moren og fått sommerferien til å fungere.

 

For ungene blir det nå heller sikkert ikke så gøy siden du har så store plager og dermed ikke får gjort så mye med dem, det er også noe de 2 andre burde tatt med i tankene før de planla dette.

 

Men ta å dra bort selv så får han heller enten ta ferie selv eller finne noen andre som kan passe de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du sier ingenting til han 10.06? Skal du bare finne deg i det? Du kan jo spørre hva han tenker barna hans skal bedrive tiden sin med nå når du er i din tilstand. Hva forventer han? Jeg stiller opp for mine stebarn på det aller meste, men ikke når jeg er syk eller er høygravid med plagene det ofte innebærer. Fy for en ego. Han burde kunne sette seg inn i hvordan du har det om du bare forteller ham det. Pleier ikke han og moren avtale sommerferien slik at det passer med jobb og denslags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt på min ferie og er hjemme denne uken med mitt barn, hans barn og vårt felles. Det kunne ikke falle meg inn at jeg skulle passet hans barn hver dag denne uken om det ikke var for at jeg likevel skulle være her med mine barn. Hadde jeg vært barnløs hadde jeg funnet på andre ting i ferien min.

 

Faren til stebarn, og hans eks planlegger ferien en tid i forkant. Jeg går ut fra det de blir enige om og som står på kalenderen. Nå viser det seg at det har kommet endringer på denne planen, UTEN at jeg ble informert/ spurt om det i forkant. Endringene innebærer at stebarnet skal være her lengre enn først planlagt. Det innebærer også at jeg må ta meg av det siden faren jobber. Problemet blir da at jeg allerede har planlagt å reise bort den tiden stebarn egentlig skulle til sin mor. Nå er far litt snurt for at jeg skal det, men jeg gjør ikke om på mine planer bare fordi de to, uten å spørre meg først, gjør endringer. Skal jeg passe, skal jeg være informert underveis, ikke bare få barna plassert og være leketante hele ferien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er heldigvis ikke stemor slik som de fleste stemødrer her inne.

 

Eksen min og kona hans har 2 barn, men dem elsker å ha sønnen min på besøk. Samværet er annenhver helg, men dem ringer støtt og stadig og spør om ikke kan ha gutten et par ekstra dager.

 

Jeg og stemor har veldig bra kontakt, og jeg får stadig høre hvor koselig hun syns det er å ha sønnen min på besøk hos dem. Han har et eget rom og blir behandlet som deres egne barn.

 

Når mannen hennes må jobbe en samværshelg, så gjør hun alltid noe ekstra koselig for alle barna. Sønnen min gleder seg alltid til å dra dit, og det sier veldig mye om hvordan han blir behandlet der.

 

Jeg er så sjeleglad for at sønnen min har en så snill og koselig stemor. Håper det fortsetter sånn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er ikke faren til sønnen min, men han behandler han akkurat slik jeg gjør. Vi oppdrar like mye begge to, og er like glad i ham. Sønnen min elsker mannen min og kaller ham pappa. Dette var gubben helt klar over når vi flyttet sammen, og når han nå vil ha barn med meg så er det en selvfølge for meg at begge ungene skal behandles likt. Noe annet er ikke aktuelt her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så koselig når mor "fyller" ungene med stygge ting om pappa/stemor og stesøsken...venninna mi hadde det helt grusomt, hun gjorde ALT for unga, men hun fikk bare vonde ord fra begge mødrene!Hun blandet seg aldri i ting, men var der for unga, tok dem med på ting osv....tilslutt orket hun ikke mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...