Gå til innhold

Keisersnittdamer, har etpar spørsmål her...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble et hasesnitt på meg for 5 mnd siden.

 

Er fortsatt ganske følelsesløs i området fra navlen og til snittet. Regner med at det er ganske vanlig, men lurer på hvor lang tid det har tatt for dere før følelsen av at man ikke kan belaste magen for mye ble borte?

 

Jeg blir øm og litt "sår" i magen (spesielt på hver side av snittet kanskje) etter at jeg har vært litt aktiv. Faktisk er det nok at jeg har trillet vogna, en 10.000 skrittstur i rask gange. Da kan jeg kjenne det ganske godt på kvelden.

 

Ellers har såret grodd fint og ellers ikke vært noe komplikasjoner med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, "hasesnitt" ja... Hastesnitt kanskje?

 

Vært litt spesielt å dra ungen ut av knehasen kanskje. Ikke rart det gjør vondt da.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid for ting og tang og gro sammen. Jeg er fremdeles litt følelsesløs på selve snittet 3 år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre år siden jeg tok hastesnitt også, og det er følelsesløst fortsatt, og vil vel alltid være det. De smertene på siden hadde jeg i ca et år, men de ble mindre og mindre plagsomme, verst var det når jeg snudde meg og strakk på huden i området.

 

Ting tar tid, det er helt sikkert. Huden nedenfor navelen min har mistet festet til resten av kroppen min, så den henger og slenger som ei sliten fillerye, og ifølge legen min blir det ikke bra av seg selv hvis det ikke har koblet seg til til nå... Jaja, hva gjør man vel ikke for dessa unga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to år siden mitt hastesnitt.

Mangler litt følelse akkurat i snittet, men området rundt fikk vel gradvis følelsen tilbake på ett år.

 

Når det gjelder å belaste så lønner det seg vel å starte forsiktig.

 

Jeg har ikke vært flink å trene magemuskler, så det buler ut når jeg tar situps. Da skal man være forsiktig. Skal sies at jeg er gravid igjen, så situps er uaktuelt for tiden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år siden jeg tok keisersnitt, og er fremdeles nummen og følelsesløs rundt arret. Regner ikke med at det blir noe bedre ...

 

Litt stikking og småvondt var det i og rundt arret ihvertfall et års tid, fremdeles klør det intenst til tider.

 

Noe skikkelig herk det arret, men selvfølgelig verdt det, har en nydelig liten datter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig var jeg aldri spesielt følelsesløs, og ca 10-12 mnd etter merket jeg aldri mer ubehag. Også hastesnitt.

 

Men det skal sies at 10tusen skritt i rask gange etter hverandre-fort&sammenhengende ikke gjennomføres særlig ofte. Sorterer under herlige joggetur, kjapp fjelltoppbestigning og trekking av tånegler med tang.

 

Akk ja sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...