Gå til innhold

Kan noen forklare meg forskjellen? Maserier, murring, rier.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på disse? Vet hva rier er, men hva er maserier i forhold til rier? Og Murring?

 

Mulig jeg er skikkelig intetvitende nå, men har rett og slett ikke peiling på forskjellen på disse 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maserier er egentlig det samme som kynnere, men de kan være kraftigere og helt regelmessige. Jordmor kalte det maserier da jeg lå våken i flere timer med "rier" hvert tiende minutt også bare ga det seg igjen. Jeg holdt på sånn en uke med regelmessige og kraftige kynnere som kom og gikk, mange timer i døgnet var de helt regelmessige. De påvirket mormunnen noe, fikk vel 2-3 cm åpning og var helt moden etter en slik uke men gikk ikke i skikkelig fødsel før etter at de hadde tatt vannet..

 

Murringer er vel omtrent det samme som menssmerter, ikke regelmessige tak, men mer vondt "inni der", det skjer noe men er ikke blitt rier enda. En slags modningsprosess eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde maserier 9 døgn før fødsel. Ble forklart at forskjellen var at maseriene dabbet av etter en stund (kunne holde på i 8 timer med 3-20 min mellom riene). Ble også fortalt at riene kom til å være regelmessige, men mine "ekte" rier kjentes helt likt ut som maseriene (bortsett fra at de ble mye vondere etterhvert). Uregelmessige til de kom som hagl og jeg fødte.

 

Murring slik jeg har forstårr det er når du har type mensmurringer/smerte som ikke kommer i tak, men ligger å ulmer nedi der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...