Gå til innhold

Sirkus i liten leilighet..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gift med en helt fantastisk mann og har snart to barn med han:) Med på kjøpet fikk jeg også selvfølgelig familien hans. De er veldig hyggelige mot meg, og men de har en litt spesiell kultur i deres hjemland, og det er det at man "MÅ" bo oppå hverandre når man skal besøke hverandre. Det å bo på et hotell i nærheten er nærmest sett på som en fornærmelse ovenfor den som skal besøkes.

 

Når jeg fikk første barn så skulle foreldrene hans komme på besøk til oss fra hjemlandet, og da rant det inn familiemeldemmer hos oss. Og jeg fikk bare beskjed: den og den kommer...

 

Vi bor i en 60 kvm leilighet med kun ett soverom, foreldrenes sover på sovesofa når de er hos oss. Og disse familiemedlemmene begynte bare å slå seg til med luftmadrasser over alt i leiligheten vår for å sove over.

 

Denne gang skal foreldrene også selvfølgelig komme på besøk, og jeg har snakket med mannen min om at denne gang kan foreldrene ta toget til den byen der disse familiemedlemmene bor og besøke de der, så slipper jeg å være værtinne for 6 mennesker og samt ta vare på nyfødt+ eldstemann..

Mannen min er enig med meg og skal fåreslå dette for moren, men hva om hun ikke tar hintet og bare gjør som hun pleier.. bare ringer søstera m/familie og gjør avtale med henne når de skal komme til oss, også får vi bare beskjed igjenn.. ?

 

Har lyst til at svigerforeldrene mine skal kose seg den korte tiden de er her, og har ikke lyst til å lage noen dårlig stemning. Er det noen som har noen forslag til hvordan det det går ann å si ifra på en fin måte uten at noen blir såret, at vi orker ikke et sirkus i denne lille leiligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvordan dere kan endre dette, men du har min fulle sympati. Min manns fammilie har det på samme måte. Hoteller og taxi er utelukket og det er en selvfølge å komme på besøk. Mine er tyske foresten.

Forrie sommer hadde vi besøk av et reisefølge på 8 (4 barn) i en uke. Det nærmeste bekjentskapet var at mannen min hadde gått på skolen med broren til en i følget. De andre hadde vi ikke en gang truffet. Heldig vis hadde jeg ikke helt små barn akkurat da. (Hyggelige folk, deter ikke det, men litt mange på en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt; La dem komme, men jeg lever mitt liv.

La dem sove i alle rom, bare hold dem unna mitt soverom.

 

Jeg hadde ikke stresset med mat og husvask. Om det skal trykkes så mange inn i en liten leilighet så får dem klare seg selv.

 

Så får dem selv velge om de vil gjenta besøket atter en gang etter det. Du og babyen kan alltids trekke dere tilbake til ditt soverom.

 

Synst det skal respekteres at du ønsker ro etter fødsel. Og din mann bør ikke gi hint, men snakke direkte om at dere har liten plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...