Gå til innhold

HJELP! Flis i knærne på datteren min.

Søtnosn05+aprilbaby

Anbefalte innlegg

Ikke bare 1 flis, men hele 6 telte jeg.

Hun har vært på overnattingsbesøk og krøpet på en terrasse i bare strømpebuksa. Hun hadde en stor i hånda, den fikk jeg ut.

Men de på knærne er neste umulig å få tak i for hun bare sparker.

Og det er rødt rundt de, så bør få de ut før det blir infeksjon.

Hun er kun 14 mnd :S

Har lest om et tips hvor man skal putte fingeren i grønnsåpe. Kan jeg ha litt vann i badekaret slik at det dekker flisene, og la henne sitte der en halvtime? Hun fikk de i går. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre her nå! Legen?

Noen som har noen tips/erfaring å dele med meg så er jeg kjempetakknemlig for det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnsåpevann drar ut bakterier, det er kjempebra. Smør evt. med sårsalve etterpå: bacimysin, brulidin eller fucidin. (siste er reseptbelagt.)

Men, det løser ikke problemet med å få flisene ut. Jeg ville ringt legevakta og spurt om råd, enkelt og greit. Det koster ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tips!

Men jeg kan vel ikke sette henne i badekaret, hun kan få grønnsåpe i øynene og det er vel ikke så bra? Har sendt sms til legekontoret og spurt etter råd, eller så får vi time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde akkurat det samme med min 14 mnd gamle jente (nr1). Var rimelig fortvila, da jeg var alene på en hytte. Vaska med grønnsåpe morgen og kveld. De gikk ut av seg selv, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...