Gå til innhold

Gutten min på 3 år har feber og klager på vondt i magen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er lite moro med syke barn. Man blir jo så hjelpesløs :(

Hadde 39,5 i feber før han la seg, fikk en paracet og sovnet søtt. Det som bekymrer meg er at han klaget på smerter i magen. Hønemor meg tenker jo blindtarmsbetennelse. Men det har ikke vært slik at han ynker seg eller gir noe uttrykk for kraftige smerter i magen, han bare sier det. Ble også fort bra igjen da vi strøk på magen og blåste på den.

 

Har forstått det slik at barn ofte kan si de har magesmerter, da de ikke helt klarer å lokalisere (?) smerten på en bedre måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn har veldig vanskelig for å forklare hvor de har vondt, ja. De "velger" ofte magen fordi de er mest vant til fornemmelser og sanseinntrykk fra magen for å si det sånn... Sulten, mett, mageknip, bæsjebehov.. osv... hvis gutten din har nesten førti i feber er det sannsynlig at han har vondt i ledd og ellers føler seg sliten i kroppen. Dette kan også kalles "vondt" av barn.

 

Bare sørg for at han får i seg nok væske.. og.. jeg lover deg at du vil bli klar over det hvis det er blindtarmen hans. Da vil han etterhvert få svært vondt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok slappe helt av. Har han blindtarmbetennelse, så vil han ikke bare klage på "vondt i magen". Skjønner du er redd. Men, som hun over her sier, barn bruker ofte magen som grunn når de ikke har det bra.

 

Mulig en kommende omgangssyke, men jeg tror ikke det er blindtarmen, uten at jeg kan si det for sikkert. Prøv å klemme på magen hans, nederst til høyre, og se om han ynker seg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...