Gå til innhold

Hvilke soverutiner har/hadde dere til 2 mnd gamle babyer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min har akkurat blitt to mnd, og det har bare blitt slik at vi har lagt henne for natta ca. kl. 22. Da sovner hun enten med en gang, eller hun kan bruke opptil 40 min. Da spiser hun ca. tre ganger før hun står opp ca kl. 10.

 

Men, jeg ønsker å flytte leggetiden til tidligere på kvelden, og heller stå opp før ( passer bedre da vi har to små fra før). Men, kan jeg gjøre noe for å få til dette, evt hva? Eller må hun bare finne ut av det selv? Og er det noe vits å legge henne tidligere når det går max 3-4 timer mellom mating på natt? Skal vi vente til hun sover lengre perioder på natt?

 

Det meste er glemt fra de to andre var så små :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde ingen rutiner på soving da hun var så liten. Nå nærmer hun seg halvåret og da vil ho gjerne ta kvelden i 19 tiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legging klokka 19:00 - opp og få pupp ca. klokka 06:00 sove igjen. Våken ca. 11:00... Og mellom 11 og 19 sov hun når hun ville. (Gjerne 4-5-6 timer)

 

Med endste var det ganske likt, bortsett fra at hun våknet en time tidligere for pull (altså rundt klokka fem) Og "sto opp" rundt klokka 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å legge henne på soverommet f.eks kl 19, gi mat på soverommet når hun vokner, og legg henne igjen. Vi startet med dette når sønnen min var 2 mnd, og det funka veldig bra! Bedre å starte med det nå som de ikke er avhengige av disse rutinene, enn å begynde senere når de er vanskelfig å vende... Sønnen min spisite hver 2.time når han var 2 mnd. Funka helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn og førstemann etablerte en soverutine relativt kjapt, men nå med nr to har vi ikke greid det.

Han er nå snart 5 mnd.

 

Forsøk det som anonym 09.02 skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...