Gå til innhold

"aua tissen"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jegnta på to våkna med hyl og skrik nå nettopp, og klagde over "au på tissen". Hun peleier ikke å gråte/hyle hverken når hun har slått seg eller er syk, så tipper hun har vondt. Hun har heller ikke reagert sånn de gangene hun har vært sår nedentil grunnet bleia. Tok av henne og så at hun var ganske rød på kjønnsleppene - hun var ikke det når jeg la henne - og har ikke bæsjet i mellomtiden, bleier var ikke spesielt våt heller.

 

Tok på sinkalve, ren bleie og fikk roet henne ned.

 

Hva er dette da? bare vanlig bleieutslett? Syns det var litt snodig. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har hun tilgang til bleia si? Altså, kan hun komme nedi bleia si selv? De kan begynne å tukle med tissen sin veldig tidlig, min sønn på snart 3 har drevet å dratt i tissen sin leeeenge, og han er hardhendt! Kan hun ha gnidd seg litt vel hardt på tissen? Hvis hun ikke hadde det før du la henne og har det nå, så må det enten være selvpåført, sårdannelse som ikke har blusset opp skikkelig før nå, eller at noen har gjort dette mot henne etter at hun er lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jenter får småmark kan det faktisk også gå inn i tissen, da blir de røde og kjenner ubehag. Har opplevd det med snuppa mi da hun var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er ganske mye nedi bleia si om dagen, men hun har helpysjamas bak frem på (nettopp fordi hun ikke skal gjøre det - mildt sagt utrivlig om hun har bæsjet om natten), så hun har ikke vært nede i bleia i kveld. Men kan hende før hun la seg da. Ingen som har vært inne hos henne etter hun var lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isj! kan hende, hun er har stort sett sand i munnen hver dag når jeg henter henne i bhg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det hender at jentene kan bli såre av for våte bleier etc. Men det virker som om du har sjekket dette. jeg ville bare tipse deg om en hendelse som skjedde i min barnehage der man umiddelbart trodde at jentungen var tidlig ute med å kose med seg selv, dette ble en stor belastning for foreldrene som syns det var forferdelig slitsomt at jentungen kunne begynne å ta på seg selv, eller gnikke seg inntil gjenstander til hun ble helt hinsides. De hadde vært i kontakt med helsestasjon etc. for hjelp, men der fikk de beskjed om at alle var forskjellige og at for denne jenta var dette normalt, selv om hun gjorde det langt mer og oftere enn normalt. Det var ikke før en lege tok en ekstra sjekk at de fant ut at hun hadde soppinfeksjon, og må ha klødd og svidd(?,,vet ikke, jeg er mann selv) noe inn i helsike over en lang periode, der hun i tillegg fikk beskjed om at hun ikke fikk lov til å klø, f.eks. når man spiste mat eller var gjester / i det offentlige. hun har nå vært igjennom en kur, og er en helt annen jente. Jeg har iallefall blitt veldig obs på at man bør sjekke alle muligheter nøye før man drar en endelig konklusjon og dermed handling. og syns fryktelig synd på henne for at hun måtte gå igjennom en så lang periode med plager fordi de voksne avfeide det som "normalt" og dermed slo seg til ro med det.

Så, dette var bare en liten varsko dersom dette vedvarer, en annen ting er at jeg har mye bedre erfaring med Inotyl, fremfor sinksalve:

 

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-31955.aspx

 

Lykke til! Rotekroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi fikk også veldig vondt i tissen av småmark. Håper ikke det er det hun har fått for da må hele familien på kur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...