<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Datteren min er 8 mnd gammel og MÅ sovne til puppen for å sovne på kvelden. Kan være at hun våkner til så fort jeg legger henne ned i sengen og da er det bare å begynne på nytt. Hun kan sitte oppe på fanget,sovne og så legges i sengen,så ikke bare pupp som gjelder. Jeg vil gjerne at hun skal finne søvnen selv og derfor lurer jeg på om det er noen som har noen tips? Jeg er ikke ute etter noen skrikekur,det er jeg imot:) Så om det finnes noen som kan gi meg ett råd så tar jeg imot:)
kinaputten Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 min vil også puppes i søvn. I natt har han holdt det gående en del og jeg sa til han "hvorfor tar du ikke smokk"? Vet ikke hva vi skal gjøre, men enn så lenge funker det her. Håper liksom at det bare skal gå seg til. Han har alltid vært en puppoman og jeg puppet konstant da han var mindre. Spennende å se om noen har noen råd som funker
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2011 He he det er flere som er glad i pupp ja! Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem da hun heller ikke er spesielt glad i smokk. Går også greit her,men håper det blir lettere etterhvert:) Blir litt vanskelig og ta en tur ut før hun er i seng liksom og hun er ganske seig så klikk kan fort bli 20.30 og da er det jo blitt litt sent til å finne på noe. Ha ha Vi får se om det er noen kloke damer der ute med noen gode tips!
kinaputten Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 mysteriet ang i natt er oppklart, det var tann nr 6 som brøt igjennom
Mrs. Charming Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 Hmm, hvis du ikke tåler noe skriking da spørs det om du må gi pupp til hun sovner de neste åtte månedene også, men det behøver ikke bli så dramatisk. Det viktigste er at du og dere som foreldre BESTEMMER at nå er det nok med nattapuppen og at dere er innstilt på at det blir en litt trøblete overgangsfase... forslag: smokk, melkeflaske, varm grøt til kvelds, gjør leggesekvensen kort og grei uten masse dill: kos, byssing, sanger, ta opp-legge ned igjen...Da bytter du en vane med en annen og du er like langt... Det er superviktig at barna lærer seg tidlig å finne søvnen selv. Så langt har ikke din datter fått øvd seg på det :-) Lykke til.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2011 Takk for svar:) Hun finner søvnen selv på dagtid,så er kun kvelden vi har dette problemet.mulig det blir litt sånn om hun er overtrøtt så skal prøve ut i kveld og legge henne litt tidligere:)
Missydissy Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Har en sønn på 8mnd, og jeg måtte slutte med pupp om kvelden/natta da han ikke fikk sove uten den. Vi gikk over til flaske, og GUD så deilig det er. Vi legger han kl 8, da har han fått grøt før bading, så får han en varm flaske mme eller mm mens han ligger på fanget og koser seg med flaska. Siden han ikke vil ha smokk, har han en fast bamse som ligger i senga, (Han får den KUN på kvelden, for da vet han at det er natta) Da han er ferdig med flasken, sover han nesten, så den av oss som legger han, gir han et kyss, så får han bamsen under armen, så er det natta. Sovner i løpet av minutter, uten gråt Da våkner han en gang i løpet av natten noen ganger, får litt melk og sover til rundt 9, hvis han ikke blir vekt Håper du kan bruke noe av dette Lykke til
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 Slik var mi jente også. Kun pupp når hun skulle legges for kvelden. Når melken mer eller mindre forsvant så fikk hun suge på puppen til hun ble veldig døsig - nærmest i drømmeland, og da tok jeg ut puppen og ga henne smokk. Det skal sies at hun har aldri godtatt smokk, og har bare spyttet den ut, evt ikke ville åpne munnen for den. Men når hun måtte suge for å sovne ordentlig så var hun ikke klar over at det var smokken hun sugde på Lot dette pågå en tid før hun frivillig tok smokken om kvelden. Hun hadde fram til da kun sovnet i vår seng for så å bli flyttet over. Nå legger jeg henne i egen seng, gir henne smokken og der ligger hun og tuller og suller en stund før hun finner roen og sovner. Jeg må sette inn smokken mange ganger iløpet av den tiden, men hun klarer altså å sovne selv. Ingen skriking. Jeg sitter ved siden av sengen hennes til hun har sovnet, men tenker på å flytte meg lengre og lengre vekk etter hvert. Nå hadde det aldri vært et alternativ for oss å gå gjennom noe skrikekur, så dette løste seg ganske bra syns jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå