Gå til innhold

Dere som hadde troebbel med amming i starten (grunnet babyen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg paa at babyen ikke suger rett eller har problemer med tungemotorikken, f.eks., ikke problemer fra mors side:

Hvor lenge venta dere med aa begynne med smokk?

vi sleit virkelig i nesten 2 uker med at babyen ikke tok tak og sugde. Naa derimot, (han er 17 dager) gaar det i ett med puppen, og det er ufattelig slitsomt. Sitter oppe og ammer i opp til 3 timer i strekk mange netter. Virker som at han har enormt sugebehov, men er redd for aa gi han smokke i tilfelle det klusser til sugeteknikken igjen, som vi slet saann med aa faa i gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gi gutten en smokk! ikke slit deg ut, du trenger å sove når du har mulighet, og hvis smokk kan hjelpe er det gull. Jeg sleit med ammingen, måtte bruke skjold, fikk ikke melk før etter 3 dager og da hadde jeg allerede blødende brystvorter så gutten fikk litt tillegg og pumpemelk fra både medisinbeger og sprøyte de første dagene. Mini hadde et stort sugebehov de første månedene... kjøpte smokk rett før avreise fra sykehuset, altså 5dager etter fødsel. Han skjønte ikke greia med smokk med en gang, men både smokking og amming gikk bedre og bedre med tiden.

Kjøp smokk, senk skuldrene og nyt babyen din :)

En ting jeg skal gjøre annerledes neste gang er å bekymre meg mindre og la ting gå sin gang

Skrevet

Kjære deg da, smokken er jo ingen onde!

Her i huset greide lillemor ikke å spise i det HELE tatt da hun ble født. Hun smattet med munnen og slikket forsiktig på brystvorten, hele tiden mens hun ble frustrert og sint. Null mat i magen, så jeg måtte pumpe meg og hun fikk fra kopp og sprøyte. Hun var også litt liten, så jeg måtte bare finne meg i to måltider mme som jeg hadde håpet å kunne unngå.. Uansett fikk jeg tilbud å prøve å gi henne smokk da hun var to dager ganger, og fortvilt og sliten som jeg var sa jeg ja. Og gjett om det virket da! Hun sugde riktignok ikke på meg enda, men hun sugde iherdig på smokken (vet ikke hvordan de fikk det til, kanskje sukkervann?) og jeg fikk prøve brystskjold som hun var kjempeflink å suge gjennom (de var redd det ikke gav henne nok melk, men da hun var 3 dager sugde hun en gang ut 45ml og da hun var 4 dager presterte hun hele 98ml!) og som vi enda bruker. Det er selvfølgelig et styr, men det klikket bare ikke for henne hvordan hun skulle få til dette med puppen, og det var et øyeblikk der jeg trodde jeg kanskje ikke skulle få lov til å amme i det hele tatt! Så vi stårt på vi, og koker og styrer. Den smokken hun fikk på sykehuset sluttet hun forresten å ta da hun kom hjem, men vi prøvde flere andre typer og nå tar hun de fra MAM. Hun er ikke en gang spesielt glade i dem, de brukes i forbindelse med legging og byssing, og hun spytter dem ut i løpet av natten. Så for oss har ikke smokken gitt hverken smokkeavhengighet eller sugeforvirring, men det motsatte!

Prøv det du kan, du! Og masse lykke til!

Skrevet

Som om vi skulle hatt samme barn. Her og gjorde smukken underverker.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...