Gå til innhold

Bugaboo Cameleon eller Mountain Buggy Terrain?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på besøk her fra 2.trimester. Jeg har store problemer med å velge mellom to type barnevogner, og tenkte å spørre dere siden dere har fått ut ungen ;)

Jeg klarer ikke velge mellom Bugagoo Cameleon og Mountain Buggy Terrain! Er det noen som kan gi meg sin erfaring med disse vognene? Det står kun mellom disse to nå, så trenger ikke tips som andre vogner :)

På forhånd tusen takk for svar!

Fortsetter under...

Du spør...jeg kommer med min mening :-) Jeg har selv kjøpt Mountain buggy (men urban jungle).

Har hørt at Bugaboo ikke er så bra på snøføre pga de små hjulene fremme (det er mye snø der hvor jeg bor). Ellers er min personlige mening at de små hjulene på Bugaboo ser litt "rare" ut, men det er smak og behag! :-)

Leste også et innlegg fra en som opplevde at fjærer, hjul og div deler hadde rustet etter kort tid (Bugaboo).

Kanskje er Bugaboo bedre enn MB innendørs (kjøpesenter) og på fine asfalterte veier...?

Lykke til!

Jeg elsker Bugaboo. Men har nå prøvd Emmaljunga Ozone. Litt samme konsept og mye bedre å trille. Både Ozone og Nitro blir ganske like, kun forskjell på sittedelen. Tar heller ikke mer plass sammenlagt enn Bugaboo, hvis det har noen betydning.

MB er flotte, men ville ventet til barnet er litt større. Det er så mye koseligere å se/snakke med poden ute på tur!

Bugaboo er flott på vinterføre, absolutt ikke noen "innevogn", selv om den er utrolig praktisk også på kjøpesentre fordi den er så enkel å manøvrere og tar minimalt med plass i bil. Vognen har også ekstra vinterhjul/terrenghjul som man setter på i stedet for de små foran, og du kan velge om du vil ha svingbare hjul eller om du vil låse dem. Du kan også stille på fjæringen. Jeg opplever det også som en stor fordel å kunne se på babyen når man går på tur, i stedet for å ha en vogn der sportdelen kun kan stå en vei. Heia Bugaboo! :-)

Tusen takk for svar, alle sammen :) Jeg klarer fremdeles ikke velge. Trodde da jeg laget denne tråden at det sto mellom disse to vognene, men etter flere dager intens leting på nettet etter forskjellige vogner, så er jeg jammen meg usikker. Har skjønt at MB ikke har vendbar sittedel, noe som jeg tror vil bli viktig for meg. Har tittet en del på amerikanske nettsider, og sett at feks BabyJogger er et alternativ.

Det som er så innmari vanskelig er å finne en vogn som har alle kvalitetene jeg er ute etter:

- lettvekter

- lett å slå sammen

- stor bagdel

- vendbar sittedel

- god plass i handlekurv

- god å bruke på vinterføre

- helst håndbrems

Er det virkelig for mye forlangt å be noen lage denne vognen? Hehe :)

Annonse

Jeg tror ikke Babyjogger er vendbar heller.

Men en del av kriteriene sier jo TFK joggster twist/joggster X med multiX-bag.

Jeg har ikke prøvd joggster X selv, kun joggster twist. Den er ganske stor og ruvende som sportsvogn for de helt små barn (og for de lave som triller ;) ). Vognen er kun fremovervendt, men multiX-bagen kan brukes som sittedel mot sitteretningen.

Brio Go er og et alternativ sammen med Emmaljunga Ozone/Nitro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...