Gå til innhold

Bugaboo Cameleon eller Mountain Buggy Terrain?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er på besøk her fra 2.trimester. Jeg har store problemer med å velge mellom to type barnevogner, og tenkte å spørre dere siden dere har fått ut ungen ;)

Jeg klarer ikke velge mellom Bugagoo Cameleon og Mountain Buggy Terrain! Er det noen som kan gi meg sin erfaring med disse vognene? Det står kun mellom disse to nå, så trenger ikke tips som andre vogner :)

På forhånd tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, beklager. Så nå at det er et eget barnevogn forum. Jaja. Svar her også, hvis dere vil :)

Skrevet

For meg er vendbar sportsdel et must, så hvis jeg måtte velge hadde det blitt Bugabooen. Mange som kjøper vogn med sportsdel som babyen bare kan sitte fremovervendt angrer seg, og må kjøpe en ny vogn hvor baby kan sitte vendt mot den som triller også, fordi de ikke er komfortable med å ha baby vendt fra seg allerede fra 5-6 mnds alder. Bare vær obs på at Bugabooen har dårlig fjæring og føles ganske stiv å trille/ vanskelig å rugge, og at baby må ligge på rygg når den skal sove i sportsdelen- ligge på siden er vanskelig pga skålformen (ta en kikk på emmaljunga city cross hvis du ønsker bedre fjæring og vendbar sportsdel med stor og god liggeplass både på siden og rygg;)

Skrevet

Hei. Først og fremst, så er jo dette to vidt forskjellige vogner. Det gjør dem litt vanskelige og sammenligne.

Har selv MB Urban Jungle og er superfornøyd med den på mange områder. Det som har blitt et problem for meg er at min lille plugg snart har vokst utav bagen. Bagen er en av de minste, så det var kanskje ikke uventa, men hadde håpet det skulle drøye en stund til. Det betyr at jeg mest sannsynlig må ut og kjøpe ny vogn, fordi jeg ikke er klar til å ha ham vendt vekk fra meg allerede ved 5 måneder. (Tror heller ikke han lille ville vært særlig fornøyd med det enda).

Uansett MBen er en drøm og trille, lett å manøvrere og utrolig grei og gå tur med. Så den kan absolutt anbefales til dette bruket.

Bugabooen har jeg vel egentlig ikke skjønt meg helt på personlig. Jeg synes den ser litt rar ut fordi den er så lav. Ville nok sagt at den var en mer typisk by/asfalt vogn.

Uansett, så er det nok dessverre sjelden en finner den perfekte vognen som passer absolutt alt. Her blir det nok innkjøp av en ny 4-hjuling sportsvogn nå som skal brukes frem til jeg tar frem MBen igjen, for den gir jeg ikke slipp på med det første. :-)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg trodde da jeg laget denne tråden at det kun sto mellom disse to vognene. Nå har jeg brukt noen dager på nettet og funnet ut at de kanskje ikke er så aktuelle allikevel.

Sukk. Jeg blir helt matt av dette vognstyret. Ønsker en vogn som er lett, har vendbart styre, lett å manøvrere i trange plasser, passer både på asfalt og i skogen, har stor bagdel, god å bruke på vinterføre, og sist men ikke minst ENKEL å legge sammen.

Tror det er for mye forlangt....

Skrevet

Emmaljunga city cross oppfyller såvidt jeg kan se de fleste kravene dine, for den veier bare 11 kg med city bagen og er slettes ikke "stor og tung" som mange sier om Emmaljunga-vognene.. (jeg har brukt min mye rundt omkring på buss, bane osv i Oslo, samt gått en del i skog/ ulendt terreng med den- og er veldig godt fornøyd på all slags føre:)

les mer her;

http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-city-cross.html

Skrevet

et lite tips fra meg:) jeg har både emmaljunga city cross og emmaljunga nitro city, å ville helt klart gått for nitro cityen igjen. den er helt fantastisk! jeg personlig syns city crossen ble for stor å uhamslig. nitro cityen har svingbare hjul som gjør at den kommer fram overalt! verdens beste vogn! lykke til med vognvalget:)

Skrevet

Ja, nitro city er også en god vogn, men den er vel ikke så bra i skogen, og på norske vinterveier har jeg inntrykk av....?

Skrevet

jeg brukte vogna i hele vinter, å var veldig fornøyd. sikkert ikke den aller beste på vinterføre, men for meg som ikke går flerne km til dagen var den helt topp! bare viktig å låse framhjulene i ulent terreng:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...