Gå til innhold

Er det jeg som er hårsår ? Vær ærlig ! Litt langt kanskje...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er alene med en jente på 4.5 år og nå har jeg, for noen måneder siden, truffet en mann som jeg håper å tilbringe mange, fine år med. Han har, fra tidligere, 2 barn.

 

Vi har avtalt å trå litt forsiktig i starten, men barna har vært en del sammen. I går var vi sammen nesten en hel dag og vi merket at det ble mye for ungene. Mye krangling, sutring og sure miner. Ble enige om å gjøre noe hver for oss med ungene i dag. Mitt forslag.

 

Fikk melding av han på formiddagen i dag om ikke jeg ville være med på stranden sammen med dem. Min jente skulle på kino sammen med tanten fra 12-14, noe han var klar over. Jeg spurte da om han forsatt ville vi skulle komme hvis min jente hadde hatt mulighet til å være med. NEI, da hadde han ikke kommet til å spurt. DA var det et mammahjerte som ble såret og jeg ble rimelig irritert!! Sa ingenting,men avsluttet telefonsamtalen på en grei måte. Er noe (mye) premestruell for tiden og tenker kanskje at det er derfor jeg reagerer som jeg gjør ? Eller har jeg grunn til det ??

 

Trenger litt hjelp til synspunkter....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skjønner deg godt at du ble lei deg for at han ikke ville ha spurt hvis datteren din hadde vært hjemme, men ser fra hans side. Han vil bare tilbringe tid sammen med deg alene, sammen med barna hans. Bare for å se hvordan du er sammen med de uten din datter. Kanskje han vil bare se deg i noen 1 par timer mens datteren din er borte...? Min erfaring er at menn noen ganger ikke klarer å tenke lengre enn nesa si... gir han en sjanse til. Hvis det viser seg at han er mer interessert i barna sine enn din, så er det bare kutte han ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt naturlig at du blir sår. Det vitner bare om et beskyttende mamma-hjerte:) Og selvsagt vil man jo heller være med sine egne barn enn andre sine barn når man først har en fridag. Hadde vært annerledes om han hadde spurt om du ville ta en strandtur bare dere to.. Men på den andre siden så hadde dere jo begge gårsdagen ferskt i minne, så det hadde kanskje ikke vært så lurt å gjenta det så tidlig. Og dere hadde jo faktisk avtalt å gjøre noe hver for dere i dag, noe som sikkert også barna deres hadde godt av. Er dette drømmemannen blir det jo nok av tid til å gjøre ting sammen senere, både dere to alene, og med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gjorde jo det du ba om. Ha barna adskilt... Men jeg forstår at du reagerer, samtidig som det var dette du ba om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, du hadde jo sagt til han at barna ikke skulle treffes denne dagen, så da ville han jo såklart ikke spurt hvis din datter var hjemme. Hva forventer du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar begge to :) Er vel kanskje litt ekstra "var" akkurat i disse dager..og min datter har bare meg(hennes pappa døde for 2 år siden), så sikkert også derfor jeg hauser meg opp når noen stiller henne til side. Ikke at jeg tror han mente det, men jeg følte det slik.

Han ville nok bare at vi to skulle få sagt "hei" til hverandre også i dag...

 

Vanskelig.., men får bare ta tiden til hjelp og slutte å være så hårsår.

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, syns ikke du er hårsår jeg. Klart det gjør litt vondt når han ikke ville hatt din datter med. Ta tiden til hjelp og om du lurer på noe sånt neste gang så ikke spør. Er ikke alltid vi liker svarene vi får..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer interessert i sine egne barn enn i hennes, så er det bare å kutte ut???? Hvilken verden bor dere i egentlig? Finnes det noe menneske som ikke er mer interessert i egne barne nn i andres?

 

Denne fyren tok inititativ til å treffe HI uten barn, fordi han visste det hadde blitt mye krangling og at jenta ikke skulle være der den nagen. Men han ville likevel treffe mora, som han er forelska i. Er det å rart? Og er det en dødssynd å ønske å gjøre noe hyggelig uten krangling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er hårsår.

Menn hører det de blir fortalt, og tolker ikke videre. Derfor de er så herlige. Trenger ikke å vri og vrenge på ting. Sånn som kjerringer gjør.

 

Kan du ikke bare være takknemlig for at han faktisk hørte på deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ville nok bare vise deg at han respekterte avgjørelsen din om å holde barna adskilt :) Og det synes jeg var veldig bra av han, hadde nok syntes han var litt "slitsom" om han kom og skulle presse en til dag med alle barna når han visste at du ikke ønsket det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...