Gå til innhold

Tips till mognings akupuntur i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag är helt nybörjare på akupunturboch faktiskt livrädd för nålar. Men hade en svår födsel förra gången så är villig att sträcka mig långt för att få det bättre denna gång.

Någon som har anbefallningar? Till en som är livrädd nålar, hi hi

Gör det ont? Vad har din upplevelse varit? Och vilken vecka startade du i? Jag är i vecka 30.

Tack föf svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med Elise Brech på Skillebekk Klinikken :)

Skrevet

Modningsakupunktur bør du begynne med fire uker før terminen. Kontakt Stovner Akupunktur og Soneterapi, tlf: 22 10 40 92. Tone, som driver stedet, er grunnutdannet sykepleier som har jobbet som akupunktør i 17 år nå. Hun har veldig god erfaring og er superhyggelig!!!

Jeg tok modningsakupunktur da jeg fikk første og skal det igjen før lillesøster kommer i september. Nålene ble først og fremst satt i ryggen mens jeg lå på siden, men jeg fikk også noen i leggen og i hodet. Noen av punktene er litt ømme når man stikker i de, men det kjente jeg bare med en gang.

Jeg syntes også at akupunktur var skummelt før, men har kommet helt over det etter forrige runde med modning. Har senere fått akupunktur mot senebetennelse og bekkenløsning. It works!

Lykke til!

Skrevet

Hei :)

Jeg er førstegangsfødende, og fikk anbefalt modningsakupunktur av fysioterapeuten min, som selv hadde gått til Gunhild under begge svangerskapene sine og fødte rett før termin begge gangene.

Jeg startet med modningsakupunktur i uke 35, og hver gang jeg går derfra får jeg skikkelige "stikninger" og mensmurringer i underlivet. Så på meg har det helt klart en effekt, men jeg har hørt om andre som har forsøkt dette og også hatt stikninger og murringer - men likevel født langt over termin.

For min egen del vil jeg ikke la det være uprøvd, og går jeg langt over termin slipper jeg angre i ettertid for at jeg ikke forsøkte det.

Jeg er heller ikke glad i nåler, det er litt ubehagelig - men vil ikke kalle det direkte vondt. Uansett, sikkert verdt det hvis det fungerer for deg :)

Du kan lese mer om akupunktøren Gunhild Sveen her, og BA-klinikken generelt. Ligger sentralt til på Solli Plass, og de har helt klart akseptable priser:

http://baklinikken.no/default.asp?siteid=1&sitemodule=2&nav=3&group=268&parentgroup=265&parentcid=48&cid=48

LYKKE TIL, håper modningsakupunktur fungerer på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...