Gå til innhold

hva kan man finne på i bergen, med en 1 åring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ikke så kjent rundtomkring, tar gjerne imot tips til hva man kan finne på med en liten en i sommer...:) Har akvariet, og fløyen, men ellers vet eg ikke så mye.. Skulle gjerne visst om det finnet lekeplasser og parker i nærheten av eidsvåg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordnesparken bak akvariet, har en liten lekeplass .., lekeland i åsane, der har de utvalg for alle aldre, vannkanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en 1-åring stimuleres så mye da?

Jeg har tatt med meg mine barn verden rundt i alle år. Klart man vil at et lite barn skal oppleve mye, men de trenger da ikke et eget opplegg.

Finner du en lekepark så stoppe du og dere leker.

 

Poenget mitt er at det lite barn synst det er like morsomt å mate ender i Bergen som å mate ender i Stavanger.

Om du kjøper en ballong i Oslo eller Bodø - ballongen er en like stor opplevelse for et barn.

 

Mine tips er:

Gå på gule sider og se etter barnehager i den byen du besøker. Da finner du mange flotte lekeparker.

Selv småbarn synst det er gøy med f.eks cafèbesøk. Man trenger ikke finne "barnslige" ting for at et barn skal like det.

På fisketorget er det mye flott å se på. Mine gutter liker å se de levende krabbene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.. et så lite barn, trenger ikke stimulieres så mye.. Men eg bor i bergen, og er ikke så veldig kjent. Hadde bare vert kjekt å komt seg ut litt i ferien, og gjerne ellers også, å bare funnet på noe med han. Trenger ikke så mye mer enn en park eller lekeplass for den del. Det er bare det å finne de..;) Er lite av sånt rundt her eg bor desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til regnværsdager (de kommer jo..):

- baluba i Åsane (lekeland)

- Ablegøyer på Fanatorget, Sandsli (lekeland)

- Vannkanten på Loddefjord (badeland)

 

Til solskinnsdager (la oss håpe og be):

- Aboretet på Milde (Masse nydelige planter/ natur) og strand

- Melkeviken (strand, husker ikke nøyaktig hvor det ligger)

 

For øvrig:

- Bergensekspressen kan være litt gøy om kidden liker tog

- Finnes flere åpne bondegårder rundt omkring

- Fanafjellet (mye gøy, se på nettet hva som skjer)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er supert å gå på tur inne på Bryggen med så små barn, der kan de staver seg av gårde, klatre å se på ting, helt unna bilene. Som innfødd er det ikke så ofte vi er der nede, i turistområdet, så kan man spasere tilbake langs vågen å se på båtene, og kikke litt på Torget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...