mariabee Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Etter at jenta vår lærte å rulle alle veier og kommer seg bakover, har hun ikke tid til å sove omtrent på dagtid... Det blir knappe to lurer på maks 45min og når den andre luren avsluttes kl 13, blir det LENGE til leggetid 18.30-19.. WHAT TO DO??? Har trillet turer, prøvd å forskyve både rutiner måltid og alt, for at hun skal få seg en liten dupp i halv fire tiden sånn at hun holder ut til leggetid. Nå er hun jo bare brælete og vil bare ha oppmerksomhet fra kl tre fire til leggetiden..
Gutt 08 Jente11 Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Har desverre ikke noe godt råd til deg, kan bare si at du er ikke alene. Jenta mi er likedan desverre... Blir overtrøtt og vanskelig å legge til kvelden... Jeg håper fortsatt det bare er en fase, og at det snart blir orden på dette igjen...
Lucia85 Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Ditto, mi lille er på nøyakig samme viset, og det ser ut som det er lite å gjøre med det. Egenrådige små frøkner som gjør som de vil
mamma.for.2♡ Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 Heisann Dere er ikke aleine om dette. Det kan jeg love dere. Vi har en jente som no er blitt 9 mnd. Dagsovingen hennes ble også mye rot med når hun begynte å bli mer aktiv. Ikke gøy å sove lenger da. Men det går seg til. Mitt tips til dere er å prøve å holde dere til faste rutiner og ikke minst til faste tider. Her hos oss legger jeg henne inn i sengen (evt. legges hun i vognen hvis vi er på tur) til de samme tidene hver eneste dag. Ettermiddagsluren har jeg t.o.m. satt alarm på mobilen min slik at det ikke går i glemmeboken hvis vi er ute på tur. Morgenluren går som oftest veldig fint. Ihvertfall sjeldent det er mye klaging på den. Ettermiddagsluren derimot strevde jeg veldig med å få til... Litt styr kan det ennå bli, men som regel finner hun seg i det tilslutt. Selvom hun ikke alltid sover da, men ligger i sengen sin og slapper av. Nok til at hun har energien til å holde det gående til leggetid... Lurene her er kl 9 og deretter kl 14. Og så går hun i bingen alt fra kl 18 til kl 19 - kommer selvfølgelig an på formen hennes
Ennai Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 Min lille og var slik helt til jeg kuttet ut en dupp.. Når han hadde to dupper i løpet av dagen kunne det ikke gå mer enn 3 timer mellom duppene, for da ble det for sent. Nå skal han ha minimun 4 timer mellom hver dupp. Han er mindre grinete og han sovner av seg selv når han skal ha dupp og på kelden Med andre ord, når han står opp kl 9, skal han ha dupp i 1- halv 2 tiden. Sover 1-2 timer. Var stress i to dager å gå fra 2 til 1 dupp, men mye bedre etterpå Kan være noe å tenke på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå