mamma'n til 2 :) Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Er ikke i jobb akkurat nå, og føler dagene går enormt sakte... Sliter med bekkenløsning, så er heller ikke alt jeg kan gjøre, men vil likevel gjerne ha tips til hva jeg kan gjøre så dagene føles som de går litt fortere... Jeg føler jeg snart kveler venner og familie fordi jeg kjeder meg sånn Og det er jo måte på hvor mange ganger daglig det er nødvendig å vaske og tørke støv og rydde osv... Gå på kjøpesenter er jeg både møkklei av, og det er litt slitsomt pga at det begynner å bli tungt og jeg har bekkenløsning, ikke får jeg sove særlig godt heller på dagtid. Ikke meningen å virke sutrete altså, mener bare å fortelle hva jeg har gjort/ikke har gjort så det kanskje blir lettere for andre å komme med tips Hva gjør dere for noe for å få dagene til å gå når dere ikke er i jobb og går og venter på baby?
NostraStoria Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Gjør enda mindre enn deg siden jeg er i dårlig form....sover og slapper av, ikke så mye annet jeg orker for tiden. Men så går dagene mye raskere nå når jeg har en gutt fra før! Jeg har 29 dager igjen og er bare utrolig trøtt for tiden!
mon76 Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Har 46 daga igjen her og merka at alt begynna å bli tungt. Har vore på svømming 2 ganger i veka så langt, men det begynna å merkast i bekkenet, så det er ikkje fristande å vera så aktiv lenger. Og så er jo magen i vegen uansett ke ein skal gjera. Men herregud kor eg gleda meg til at vesle nurket skal komma ut og møta verden. Er egentlig så mykje eg har lyst å gjera men energien er ikkje på topp lenger. Men prøver å gå meg nokon småtura for ikkje å berre bli sittande i sofaen. Men i morgo er det berre 45 daga igjen, så eg kjeme no ein dag nærmare for kvar dag som går....lykke til framover!
Spireline Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Jeg gikk til modningsakupunktur.. en ganske tøff variant. Så jeg slapp å vente helt til termin. Tulla ble født 27 dager før termin! Jippi! Pass på så du ikke sliter deg ut mens du venter, kreftene trenger du etterpå =)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Hjelpes, jeg håper ikke tiden går fortere nå.. Har så my som gjenstår før minsten kommer... Og synes tiden flyr. Er fullt sykmeldt nå, så kanskje jeg har kapasitet til litt annet enn det høyst nødvendige...
Åse❣ Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Har 47 dager igjen. Sparte innredning av barnerommet i tilfelle jeg skulle gå hjemme lenge, godt var det for de siste ukene har jeg kunne pusle med det i et behagelig tempo. Og tiden står ikke helt stille. Har enda en del ting igjen som må handles inn, så det kan tas når jeg har lyst. Nå er det vasking av babyklær som opptar tiden. Neste uke drar vi på en liten ferietur (en time unna hjemme, tør ikke dra lenger unna) så da går jo den uka også. Prøve å få gjort klar fødebagen før vi drar på ferie også, greit at den står klar. Ellers tenkte jeg at jeg skulle spandere på meg en fotpleietime og strikke ferdig babyteppet. Skulle jeg bli ferdig med alt før bebisen er her har jeg kjøpt inn utstyr til babybok så jeg kan begynne på den. Vanskelig å få tiden til å gå fort når man går å gleder seg sånn Lykke til og håper ikke ventetiden blir for lang
tuss2011 Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Jeg har vært sykemeldt siden 6. uke og har bare vært hjemme og sulla... Jeg har lastet ned en kabal til mobilen og uten den tror jeg jammen meg jeg hadde gått på veggen... Eventuelt spill tv-spill, gjør håndarbeid hvis det er av interesse
sonnenschein Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 Hadde en lignende tråd for noen dager siden.... For uten de tingene som ikke er nevnt kom vi frem til: -Fremkalle bilder/sette i album/lage fotobøker -Bake/lage mat som kan fryses (som lett kan tines opp i barseltiden) -Rydde i skuffer og skap -Se film eller en en hel sesong av yndlingsserien din.(Jeg har også sett noen episoder av "Jordmødrene" på nrk-nett tv) -Håndarbeid(dette er ikke no for meg da) -Litt fysisk bevegelse som å gå tur eller sykle på trimsykkel.(Begrenset....) -Lett hagearbeid -Pusse opp et møbel(Bruke vannbasert maling...)
Astro - 27.07.11 Skrevet 27. juni 2011 #9 Skrevet 27. juni 2011 Jeg pusser opp møbler, ordner ting jeg har tenkt på å ordne lenge. Rydder i skap. Lager kaka til fryser. setter meg ned med en blad og leser. Jeg har også 2 små fra før, så mye av tiden går med til å forbrede matpakker, middagere, hente, levere, bade, legge etc.
Alida*Englebarn Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Du kan jo skrive ned alt du faktisk liker å gjøre og se om du kan gjøre mer av det:-) Jeg liker å få blomster, kanskje jeg kan kjøpe meg noe selv:-) Elsker å se film og nå har jeg anledning til å se masse filmer:-) Jeg kan be venner på besøk, dra på besøk:-) Jeg kan dele opp hverdagen min som jeg vil, jeg trenger ikke kjede meg. jeg elsker å høre på musikk og hører det jeg selv liker:-) På den andre siden liker jeg ikke å gå i kjøpesenteret, derfor velger jeg små butikker:-) Jeg liker ikke å svitsje på TV en hel dag, derfor holder jeg meg unna fjernkontrollen. Jeg liker ikke for mye husarbeid, derfor deler jeg det opp og ser en film innimellom:-) Poenget mitt er å fokusere på det jeg liker ikke det jeg ikke liker:-) Det hjelper faktisk. Noen ganger er nok bare nok og da legger jeg meg for å sove midt på dagen:-) Jeg har hatt noen dager med full energi og andre da jeg bare er andpusten og sliten i hele kroppen. Det er viktig å lytte til kroppen:.-)
Mrs. Charming Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Pusse opp, lage mat/bakst, håndarbeid, lese bøker, kjøpe DVD*er du aldri fikk sett, gjøre knipeøvelser, være litt sosial i ny og ne, ta i bruk symaskinen, scrapbooking, lære seg "en midsommernattsdrøm" av Shakespeare utenat :-P Ha,ha! Spise god og riktig mat, skrive et dikt, gå i svømmehallen, gå på gravid-yoga, magedans, modningsakupunktur, fotterapeut...
mmagdalena Skrevet 27. juni 2011 #12 Skrevet 27. juni 2011 Mange gode forslag her, jeg slenger på et lite tips: gå gjennom kontaktlista på mobilen din og ta kontakt med folk du ikke har hatt kontakt med på en stund...jeg har det ihvertfall sånn at tida bare flyr noen ganger, og plutselig så glir man litt bort fra folk man egentlig trives med, men som ikke er i umiddelbar nærhet. I tillegg har du kanskje noen i familie,vennekrets eller nabolag som er ensomme? Hva med å trakte en kanne kaffe og ta med ei pakke kjeks, og ta en tur til en av dem?Jeg prøver å dra innom min gamle bestemor minst en gang i uken nå når jeg er hjemme. Hun setter pris på det, og vi har mange interessante samtaler, ikke minst historier fra hun var nybakt mor osv. Lykke til med ventingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå