Gå til innhold

Kan jeg være hjemme fra jobb med den syke datteren til samboeren?


Terese med to jenter

Anbefalte innlegg

Dvs jeg MÅ være det, for hun har så høy feber og faren er borte, men hva sier de på jobb til det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 5 andre

Da må du være hjemme uten lønn i så fall. De kan jo ikke akkurat nekte deg, siden verken far eller mor (tydeligvis) er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du har krav på, men på min jobb hadde det ikke vært noe problem. Så lenge du ikke bruker mer enn de 10/15 dagene du har i året bryr de seg ikke, de spør ikke akkurat hvilket barn som er sykt.

 

Men det vil jo si at du har en dag mindre til ditt eget barn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på.

 

Dersom dere har vært samboere i over et år og ungen bor mest hos ham, kan han overføre sykt barn-dager til deg.

 

Ellers har du ingen rettigheter i forhold til hans barn, men kan selvsagt spørre jobben om ulønnet fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt å sagt fra at jeg ikke kommer fordi jeg har ei jente som er syk, uten at jeg sa at det ikke var av mine egne. Men i morgen tidlig, så fort sjefen er på jobb, så skal jeg ringe å si hvordan det er, orker ikke å begynne å forklare for alle andre :) men vil ikke lyve heller, så de får heller trekke meg i lønn..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvordan reglene er, men dersom far og mor ikke kan ha jenta, må du jo. Og visst du hadde ringt til meg, og jeg var din sjef, og du hadde forklart det, så hadde jeg gitt deg av de vanlige sykt barn dagene, fordi du var så redelig, og ikke prøvde lure deg til den.

Så jeg heier på det du sier, ringe sjefen i morgen og forklare, så får h*n bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...