Gå til innhold

Lærere! Rare "krav" dere har fått fra foreldre :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis du er en av disse idiotmødrene som er omtalt over, håper jeg du har vett til å holde HEEEELT kjeft. Hvem av dem er du, da? Hun som gråt og kjæreba om å få et kjendisbarn som fadderbarn, eller hun som spionerte på inspeksjonen? Eller hun lura som ble sint da to lærere var gravide samtidig? Er du en av disse, bør du skamme deg sjøl, og gå og gjømme deg. Men du er nok et troll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en mor (7. klasse) som spurte etter mobilnummeret mitt. Det er hemmelig, så en finner det ikke i telefonkatalogen og lignende steder. Jeg svarte at dersom hun ville snakke med meg, måtte hun gjerne sende mail, eller ringe meg i arbeidstiden. Jeg tilbød enda til å gi henne en oversikt over når jeg er undervisningsfri og lett tilgjengelig. Men nei, denne moren ville absolutt ha mobilnummeret mitt. Hvorfor? Jo, for da kunne hun ringe til meg på kvelder og i helgene når hun hadde god til til å snakke om barnet sitt! Jadda, veldig aktuelt å gi henne nummeret da. Jeg har et familieliv selv og ønsker ikke å kaste bort dyrebare ettermiddager, kvelder og helger for å stå på pinne for foreldre som helst vil ha alle detaljer om hva barnet har sagt, spist og lekt med hele uken. Merkelig at ikke hun skjønte det selv, men hun skrev hyppig mail da. Nesten hver dag, kun for å spørre om hvordan sønnen hadde hatt det på skolen den dagen. Og ikke var det noe ekstra med sønnen heller. Måtte bare sette foten ned til slutt og forklare at vi har ikke tid til å skrive lange mailer til alle foreldrene hver dag om akkurat deres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer siste, 9.13. En slik mor hadde jeg også. Ville helst ringe meg i helgene for da hadde vi så god tid til å diskutere datteren hennes...

Da jeg forklarte at jeg har 3 barn under 6 år og har ganske så travle helger med mine egne barn, familie etc...ble hun skikkelig snurt og lurte på hvorfor ikke elevene mine var viktige for meg.....herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje se hvor teit oppførsel du har da, når du blir lagt ut til spott og spe på DIB....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lærer, men drister inn en story om en mor her. Var på slikt felles foreldremøte for hele småtrinnet (1,2 og 3.klasse) tidlig i høst. Var vel rundt 50 foreldre der. Møtet var generell infor om uteområde, felles tur osv. Under eventuellt var det en mamma som tok ordet: Hennes sønn hadde uken før kommet hjem med EN HEL melkepakke i sekken. Helt uakseptabelt å drive å sende med melkepakker hjem, da ble de ødelagt. Sønnen hadde også fortalt at han av og til tømte ut melkerestene før han kastet kartongen. Kritikkverdig! Så de måtte være så vennlig å sette melkekartongene i et kjølsekap om de ikke ble åpnet, eller det var rester igjen. Og de skulle da selvfølgelig daglig ringe til henne for å fortelle om melken var blitt drukket opp, eller om hun skulle hente kartongen i kjøleskapet på sfo....

Og jeg som kan bli litt irritert når de har rotet bort godt merkede uteklær. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...