Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #1 Del Skrevet 26. juni 2011 Var en tråd for litt siden der bhg-ansatte laget en tråd om rare foreldre og deres noen ganger helt utrolig forventninger og krav til de ansatte. Jeg er lærer, og har også opplevd en del pussige forventninger og krav fra foreldre. Del erfaringer da vel! Bare for moro skyld Noen av mine: *Jeg var kontaktlærer på 9. trinn, og hadde en mor som mente at jeg hver eneste uke burde sende en mail hjem med faglige oppdateringer fra absolutt alle fag, samt hvordan hun klarte seg sosialt. Lurer litt på hva den moren tror vi gjør på om vi skulle hatt tid til dette. *En mamma til en elev på 10.trinn mente det var helt urimelig av meg å gi sønnen 4 i KRØ fordi sønnen var så engasjert i faget. Etter å ha forklart at vi må forholde oss til læreplanen, mente moren at jeg burde endre læreplanen, for den var helt hull i hode. Jada, for det har jo jeg makt til. *En pappa til en elev på 8. trinn ville at jeg skulle passe på at datteren kledde godt nok på seg i friminuttene, og se til at hun ikke flørtet for mye med guttene. Ehm, vi er da ikke på barneskolen lenger der vi følger etter elevene og ser hva de tar på seg, og så lenge ikke elevene råkliner for heftig eller faktisk har sex på skolen, så blander vi oss ikke opp i deres romanser. Alle tilfellene her gjelder normale og etnisk norske elever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Nå er det lenge siden jeg jobba i grunnskolen, men jeg er lærer i kulturskolen. Der er det "vanlig" at foreldre vil ha timen flytta til et tidspunkt da det passer bedre for deres barn. I enetimer kan vi jo godt det, men i en stor gruppe på 10 -12 elever lurer jeg på hva de tenker med - skal de andre 9 bli forespurt også, om når de helst vil ha time? Da kom vi jo aldri til å finne et felles klokkeslett. På videregående jobber jeg nå. Der har en mor (seriøst) påstått at det var mitt problem om en av elevene fikk mobilen el lommeboka frastjålet fra gymgarderoben. Ikke ta med ting du er redd for på skolen, svarer jeg da, men den mora mente seriøst at vi skulle låse av hele gymanlegget. (noe vi ikke kan pga rømmingsveier, og at flere klasser bruker det samtidig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Vel, krav og krav....men rektor fortalte at for et par år siden da jeg og en annan dame på mitt team (vi jobbet på 5. trinn) skjelte henne ut for at både jeg og hun andre var gravide...for da måtte datteren hennes få nye lærere og det var jo sååå traumatisk. Denne moren snakket ikke med oss resten av det året før vi gikk ut i perm. Akkurat som rektor har bestemmelsesrett på hvem av hennes ansatte som formerer seg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Oi... Er det mulig?!? Greit nok at en synes det er trist at en flink lærer forsvinner ut i permisjon, men å bli sur for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg har hatt foreldre som har hatt delt omsorg, der jeg måtte sette opp forskjellige foreldremøtetidspunkt for foreldrene - helst på forskjellige dager, slik de ikke møttes på skolen. Sært og sært.. Det er i alle fall litt trist at man ikke skal klare å samarbeide når man har barn. Har også de som forlanger møter (når det er møter) på kveldstid fordi de arbeider nattevakt og trenger å sove ut om dagen. Barn som kaster bort (mister) skolebøkene og jeg får beskjed fra foreldre at det kan ikke deres barn ha gjort, for de roter ikke bort ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg er kontaktlærer for en 4. klasse med 28 elever. Der har vi en mor som fortsatt tror at hennes sønn er den eneste i klassen. Bl.a så ber hun meg passe på at sønnen hennes spiser opp brødskorpene i matboksen.....haha...Ungen skal oppi 5. klasse, jeg har 28 elever.....det er litt andre ting jeg legger fokus og bruker energi på. Samme mor krevde at jeg skrev rapport på mail HVER dag om hvordan sønnen deres har vært i alle timer jeg var tilstede i, hvem han lekte med i hvert friminutt, hva han lekte, hun ville også at jeg skulle snakke med andre lærere slik at deres observasjoner av hennes sønn hver dag kom med i den DAGLIGE rapporten. Det ble konflikt mellom skole og mor på akkurat dette....hun har gitt seg på det, men utviklingssamtalene 2 ganger i året er av det krevende sorten med denne moren. Hun ringte jeg sikkert 2-3 ganger pr uke på skolen for å snakke om sønnen, hun utpekte seg veldig på foreldremøter og snakket om sønnen sin mens de andre måtte høre på...en gang var det en far som reiste seg og ba henne holde opp og sa at de andre 28 foreldrene som satt der ikke var kommet for å høre om hennes sønn alene. Hun har heldigvis roet seg betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Har en mor som sto utenfor skolens gjerde i friminuttet, og som senere ringte rektor og klaget på at den som hadde inspeksjon ikke engang hadde vært borte hos hennes sønn-- For ja, vi som har inspeksjon går ut på fotballbanen og snakker med hver eneste elev. For et par år siden hadde vi en fadderklasse, hvor da en av de nye fadderungene er barn av en kjendis. Etter utdeling av fadderbarn ringte en fortvilet mor om kvelden og spurt om ikke datteren hennes kunne få kjendisen. Hun gråt så sårt, og hadde virkelig ønsket seg dette barnet. Hun som hadde fått kjendisen som fadderbarn, kunne vel bare bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Må faktisk si at det er usmakelig av dere som lærere sitter her inne på anonym forum og "baksnakker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Del Skrevet 27. juni 2011 For det er ikke tusen tråder om hvor mye rart de ansatte i skole og barnehage gjør? Er ikke lærer selv, men jobber som hjelpepleier. Og ja, vi utveksler historier oss imellom vi også. Ingen vet hvor i landet, eller hvem det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #10 Del Skrevet 27. juni 2011 Syns det er gøy å lese jeg, hehe. Helt utrolige historier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Del Skrevet 27. juni 2011 En av disse "flinke lærerne" over er en lærer av mitt barn, historien lar seg ikke "forklè" så godt som du forsøker. Og jeg akter å ta dette opp med din overordnede. Smile og være høflig mot meg når vi møtes, men ikke ha guts til å si det direkte til meg når jeg tar opp problematikk om mitt barn, og du mener du ikke kan gjøre dette. Makan til frekkhet å legge ut på anonymforum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #12 Del Skrevet 27. juni 2011 Hehe, kjære liksommor over her. Tror nok at flere kjenner seg igjen i historiene. For det gjør jeg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #13 Del Skrevet 27. juni 2011 Yeah, right:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #14 Del Skrevet 27. juni 2011 Tror nok alle som har jobbet i skolen i noen år har mange rare historier. Og mange opplever nok omtrent det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #15 Del Skrevet 27. juni 2011 Kan godt være min som er kamuflert!! Haha! For det er barnebarn av kjendis og ikke barn. OOOOOps. Synd at noen skal skremme andre fra å poste slike morsomme historier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #16 Del Skrevet 27. juni 2011 Fortsett...det er kjempe gøy å lese, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #17 Del Skrevet 27. juni 2011 "motargumenterer" mens de skjelver i buksene,hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #18 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg hadde en FAR som ikke forsto hvorfor datteren hadde så lite fremgang i lesing. Så han ville ha tilbakemelding minimum hver uke om hvor mye hun hadde lest i de ulike timene o.s.v. og at hun måtte på en mindre gruppe med ekstra lesetrening.. problemet er at dersom hun ikke har noen krav fra høyere hold enn foreldre, kommer hun ikke på gruppe. Og jente leste da 150 ord pr. min, som slett ikke er dårlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #19 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg hadde et foreldrepar som ikke rakk å smøre mat til ungen om morningen, fordi skolen åpnet for seint. Dette var da en elev som var for gammel for SFO. Siden ungen ikke spiste mat de hadde liggende, ville de ha et brød på skolen som jeg kunne lage lunsj av. Om morningen klarte ungen å ordne seg selv med frokostblanding, så det skulle jeg slippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #20 Del Skrevet 27. juni 2011 Mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #21 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg mener at dere som lærere bør ta ansvar, at våre barn ikke hopper fra den ene gutten til den andre. Oss foreldre ser det ikke, men dere ser og vet det!! Syntes ikke det er et urimlig krav! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #22 Del Skrevet 27. juni 2011 Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juni 2011 #23 Del Skrevet 27. juni 2011 Hehe... Mmmm... Akkurat det vi bruker tiden vår på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #24 Del Skrevet 27. juni 2011 Kjempemorsomt og helt fantastisk lesning! Fortsett!!! Må si jeg kan faktisk kjenne meg litt igjen.... jeg har også bedt læreren se etter at jenta mi spiser lunch, minimum en halv skive. Hun kommer titt og ofte hjem med matboksen full, å for en førsteklassing (snart andre) som heller vil leke enn å spise, blir kroppen slapp og konsentrasjonen borte.. Nå har vi en veldig snill og grei lærer (som forøvrig skal slutte...) så hun har sagt klart og tydelig ifra til henne at hun ikke får gå ut å leke før hun har spist minimum en halv skive. Kjenner også en lærer på ungdomsskolen, han er av den fantastiske sorten! Han skriver faktisk mail til alle foreldrene hver uke, å forteller litt om hvordan det går med eleven i fagene, hva de har gjort osv. Det tror jeg ikke alle lærere tar seg tid til. Men han får all verdens ros av foreldrene, klassen hans er en klasse over gjennomsnittet, pga. at foreldrene får så ofte tilbakemeldinger og kan oppmuntre (eller hva de nå gjør) ungene sine. Istedet for å få tilbakemeldinger 2 ganger i året, så vet de til enhver tid! Fortsett skrivingen da damer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #25 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg syns det var flott da jeg fikk mail på siste skoledag (etter arb.dagen var ferdig) om jeg kunne sende med barnet hennes ekstraoppgaver sånn at hun hadde noe å øve på i ferien. Yeah right! Hva med å si fra litt før for eksempel..? Dette med matpakker er jo en klassiker, i tillegg til å pakke sekken for dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå