Gå til innhold

Jeg tror ikke det nødvendigvis er alder som spiller inne på enkelte sin måte å skrive på her inne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser en har startet en tråd fordi hun føler at det er så mange unge mødre her inne. Og det er en gjenganger at når noen skriver noe snerversynt, eller dumt, eller har venner som gjør noe dumt, så kommer det alltid en kommentar om: "Hvor gammel er du da?", gjerne fulgt opp av kommentarer om at vedkommende må da være veldig ung.

 

I noen tilfeller stemmer det helt sikkert, men neppe alltid. De fleste av oss blir heldigvis klokere med alderen og erfaringer, men hvordan man opptrer og tankerekken man har, er vel mye personlighet også. Tror dere ikke? Jeg jobber som lærer på en ungdomsskole og de fleste foreldrene jeg forholder meg til der er over 35-40 år. Noen er opp mot 50 år, eller til og med eldre. Og noen er også yngre enn 35 år. De aller fleste er veldig hyggelige og normalt oppegående, men det er en del som overhode ikke er det. Dere vil ikke tro en del av hva jeg har hørt foreldre på 40 + lire av seg. Hadde noen av det skrevet et innlegg her inne der de formulerte seg på samme måte og om samme problemstilling, hadde de garantert fått spørsmål om de var fjorten år.

 

Jeg forstår forsåvidt at man kan lure på alder på personer noen ganger, men jeg har inntrykk av at det ofte er personlighet det står på, og ikke alder. De som er "dum" når de er 20 år, er ikke alltid så mye klokere når de er 30 år, eller 40 år heller. Det har litt med evnen til å se utover, forsøke å tenke nytt, utvikle seg, ta til seg erfaringene man gjør osv, men ikke alle har så mye av denne evnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...