Gå til innhold

Få omplasseringskatt når vi har en vilter hund...er det mulig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å finne en katt igjennom dyrebeskyttelsen, alle helst en voksen katt som er ferdig med renslighetstrening etc. "Problemet" vårt er at vi har en hund på nesten 2 år som er en "halvvoksen valp", og veldig vilter av seg. Hun er veldig interessert i alt som kryper og går, og vil helst hoppe og springe og rase med alt og alle som kommer i hennes vei. Jeg regner med at det kommer til å bli et stort problem med en voksen katt, selv om denne katten skulle være vant til hunder fra før av. Tenker at en kattunge ville være lettere å tilvenne hunden (og motsatt) enn en voksen katt. Saken er den at jeg ikke vil ha en kattungen, men en litt eldre katt da dyrebeskyttelsen til enhver tid har mange slike som trenger et hjem. Ser også for meg at en voksen katt vil kunne skade hunden når hunden blir for nærgående, klore i øynene etc.

 

Noen som har erfaring på området, og kan si om det er noen vits å gå videre med denne tanken eller om tanken er dødfødt i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hunden stor?

 

Har selv en katt som jeg kan påstå er glad i hunder selv om han ikke er oppvokst med de sånn. Er en Ragdoll så den er jo en rolig type da, kan hende det har litt og si. De store hundene reagerer gjerne mer på katten enn de små er min erfaring og da kan også katten føle seg mer utrygg. Har selv anskaffet liten hund når katten var 2,5 år og jeg bare slapp de løs fra første øyeblikk og aldri vært noen problemer.

 

Katten setter seg raskt i respekt. Men du bør høre om de har katter som er vant med hunder, eventuelt sjekke på finn. Der er også masse katter som trenger nytt hjem. Beste er nok å få en kastert katt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er en blandingsrase, ca på størrelse med en lapphund. Altså ikke så stor, men heller ikke en miniatyrhund:-) Hun er ekstremt energisk, har et enormt tempo og kan springe løs i timesvis uten å bli sliten. Derfor ser jeg for meg et scenario der hunden jager katta rundt i huset uten stans helt til katta blir lei og dasker hunden over snuten og øynene slik at klørne kommer inn i øynene og skader hunden. Skikkelig krisetenking altså:-)

Hunden er snill som dagen er lang, barna kan rase og holde på med hunden så mye de vil uten at hun blir sint eller lei. Ofte er det hunden som kommer å gnikker og klenger på barna hvis de leker på gulvet, legger seg oppå dem for å få kos å bli klødd etc. Så det er ikke et vondt hår på hunden, men hun er så glad og leken og elsker å rase med bamser. Får håpe hun ikke prøver å behandle en katt som bamsene sine, hehe;-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...