Gå til innhold

Kona har klikka helt..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...når det gjelder gaver.

Hun skal alltid gi familien sin (foreldre og søsken) så dyre julegaver og bursdagsgaver.

Til neste år fyller faren hennes stordag og nå skal hun sende han på cruise, for det er det han ønsker seg.

Mens mamman min hadde stordag ifjor og fikk kun ett gavekort på nakke/ryggmasasje til 350 kroner.

Når jeg snakker henne imot at familien hennes får så dyre gaver, så sier hun at hun bare vil gjøre noe koselig for familien sin og at jeg bare tenker penger.

Jeg skal love dere at hun hadde klikka om det hadde vært motsatt!

Vi har blitt enige om at vi skal bruke 200 kroner på hver person til bursdag og jul, mens 500 kroner til folk som har stordag. (70 årsdag, konfirmasjon osv.)

Men et Cruise blir nå lagt over beløpet uansett om man slår sammen alle bursdager og jul.

Hva syns dere om dette? Hvordan har dere det i deres familier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der høres ikke helt riktig ut nei!

her er det mine som får mest, men grunnen til det er at mannen min sin familie ikke bor i Norge og vi får heller ikke noe av de.

Men...presangene ligger alltid på rundt en 500 kr. Litt mindre til Jul.

har dere felles økonomi? Om så er tilfelle ville jeg vurdert å splitte økonomien igjen gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er d likt for folk av "samme rang" på begge sider!

Dvs, søsken på begge sider er likestillt, fettere/kusiner er likestillt, foreldre/steforeldre er likestillt, besteforeldre er likestillt osv osv osv.... Dette gjelder både bursdag, jul og andre anledninger! Noe annet hadde vært helt utenkelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i huset kjøper vi det som passer til den som skal få gave, men vi har maksgrense på 1500 kr til voksne og 500 til barn, og hvis vi finner noe som passer perfekt til 150 kr, så får de det. Jeg har vært student i noen år, og da var det knepent med penger, så da hadde vi maksgrense på 500 til voksne og 200 på barn.

Og hvis man ordner cruise for den ene parten, må man gjøre noe lignende fr den andre parten, det MÅ være rettferdig, for ellers får jeg så dprlig samvittighet.

Så jeg synes din kone er litt vel raus med penga. Den grensen dere har satt skal ikke brytes, men kanskje dere kan heve den til 500 og 1000? Da får hun litt mer slingringsmonn, men også rammer ;) Sett ned foten mann, felles økonomi gir felles bestemmelsesrett og en gang i året får man veto for tenk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...