Gå til innhold

Hvorfor er det noen som tror de kan tvinge mødere og svigermødre til å slutte å røyke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå leste jeg nettopp om en som hadde gitt moren sin et ultimatum .Slutt og røyk ellers får du ikke bli gudmor!

 

En annen dag leste jeg om en svigerdatter som mente at hun var i sin fulle rett til å be svigermor slutte å røyke i sitt eget hus...

 

Jeg syns dette er veldig frekt å be om . Kunne aldri ha falt meg inn å prøvd å bestemme over min mor eller svigermor ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo en del damer her inne som tror de eier verden,egentlig litt synd på de da.Er virkelig glad jeg ikke er en sånn type..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! Må gjerne røyke til krampen tar dem! Bare de ikke forventer å omgås eller holde barnebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å be svigermor slutte å røyke i sitt eget hjem blir feil. be henne ikke røyke med barn til stede er en ting. det skjønner jeg. liker ikke at folk står oppå ungene mine å røyker.

 

å kreve at noen skal slutte det har man ikke rett til. det går ikke.

 

røyk har ingen ting med å bli gudmor eller slikt.

 

eneste som kunne ha falt meg inn er å be folk ikke røyke oppå ungene. og folk får ikke røyke i mitt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gravide/nybakte mødre blir litt høye på seg selv vettu HI:-)

La oss håpe for de involdverte familiemedlemmer at det går over med tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du 20:02 at ingen som røyker får holde barna dine ?Feks om du har en venninde som røyker så får hun ikke møte barna dine ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste en kan kreve er at de ikke røyker i nærheten av barna, og at lufta ikke er tung av røyk eller at klærne ikke stinker.

Men stort lengre enn det skal det ikke være mulig å gå når det kommer til å sette krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de som ønsker å holde min akkurat røkt så får de jammen vaske hendene sine først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å kreve å vaske hender, ikke røyke oppå barna og ikke røyke inne hos dere .Men noe mer kan man ikke kreve ..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan strengt tatt kreve akkurat hva man vil. Om de vil gi etter for kravene er opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel her snakk om å ta vare på barna sine? Da syns jeg vi kan kreve at ungene ikke må oppholde seg i ett skadelig miljø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da regner jeg med at dere ikke går med vogna ved en traffikert vei heller ... Mer skadlig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helse/besteforeldre... For å si det sånn, det er ikke straffbart å hindre barn besteforeldre.... Å påføre barnet skade med viten og vilje....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke straffbart å røyke heller.

Om de er hos besteforeldre (som røyker ute) tar de neppe skade av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar er en ihugga røyker. Han bor alene i sitt bøttekott og govver hele dagen. Det formelig stinker av klæra hanses når han kommer på besøk. Men jeg har aldri nektet han å ha ungene på fanget eller å herje og kose med dem. Når han er her, så røyker han ikke. Men er han her over mange timer hender det at han tar seg en blås utenfor ytterdøra, men det affiserer oss ikke i det hele tatt. Synes det er hysteri og skulle nektet han samvær med barnebarna sine pga det. Å bo i en storby med all luftforurensningen er da mye mere skadelig på lang sikt. Vi bor i Oslo og ungene går i en barehage rett ved en jernbane og bortenfor går en motorvei, så det ville jo vært helt på trynet å skulle vært nazi med svigerfar når de puster inn den sure eksoslufta daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Å bli holdt av en røyker er ikke et skadelig miljø. Regner med at den røykende gjesten/slektningen ikke akkurat AMMER barnet ditt, men nøyer seg md å hiolde i ungen, utenpå klærne???

 

Syns det er mye hysteri her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en røyker selv, dessverre. Sluttet når jeg var gravid, men det var bare et lite glass vin som skulle til, så var jeg i gang igjen. Ja, jeg er svak....

 

Men jeg har mine regler:

* Jeg røyker ikke der det er mange mennekser (som f. eks togstasjoner)

* Jeg røyker ikke inne

* Jeg spriter hendene mine om jeg skal ta i en baby. (føler ikke at en vask med såpe er nok)

 

Men nå er jeg en av de røykerne som HATER å få andres røyk midt i ansiktet. Sitter jeg på en uterestaurant, så går jeg unna og sørger for at ingen for min røyk på seg.

 

Men å kreve at andre skal slutte?? Nei, det vil jeg ikke gjøre. For røykere så er det å få et krav om å slutte en provokasjon. Vi VET at det ikke er sunt.

Jeg håper å kunne slutte for godt nå, og skal få hjelp til det. Rett og slett fordi jeg ikke vil at barnet mitt skal miste meg pga den skiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan vi klarte å vokse opp. Jeg er 77-modell. På den tida, og i mange år etter, så var det helt normalt å røyke inne. Ja, når jeg grodde til i magen til mamma, så røyket folk når de var gravide, og.

 

Jeg sier ikke at det var riktig. Jeg kuttet røyken selv når jeg gikk gravid. Men det er litt mye hysteri. Og som en over her sa; Tenker dere som bor i trafikkerte byer over all eksosen som innhaleres? Den er MYE verre enn røykefingrene til besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har lov og gjøre hva de vil i sitt hjem... men jeg hadde nok sagt at når jeg komme på besøk så om de kan røyke ute... men nå røyker ikke foreldrenne mine eller svigerforeldre inne. men har sagt til veninner som røyker inne at hvis de ikke kan gå ut og røyke den tiden jeg er på besøk med barn så får de heller komme til meg.(dette er foreldre med barn) hva de vil gjøre i sitt hjem og rundt sine barn er opp til dem...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...