Lille persille* Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Stikker innom fra småtroll 0-1 år her for å høre om noen av dere erfarne mammaer kan gi meg noen råd om treg mage og linfrø. Det eneste som funker er å ha malt i grøten, men føler å trappe ned på dette da det inneholder så mye sukker/kalorier. Fikk et tips om å gi linfrø, men er usikker på om jeg kan gi henne dette? Børe de knuses eller gis hele? Hvor mye? Håper noen kan svare, på forhånd takk
abella Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Jeg vet ikke om linfrø hjelper på treg mage. Men her har gutten fått linfrø både i grøt og i brødet han spiser siden han var 6-7 mnd, så det skulle ikke være noe problem. Vi bruker den knuste varianten, fordi den tas bedre opp i tarmen.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Jeg lagde heller grøt med sviskesaft i stedet for vann og da sa det bare "fssss...", så var bleia full og magen tømt... ;-)
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Har ikke noe erfaring med linfrø til baby, men jeg ville gitt knuste for da virker de bedre. Kanskje to skjeer knuste frø i grøten? Vi har brukt mye sviske i grøten og av og til får han sviskesaft å drikke - veldig populært! Er ikke helt sikker på hvor virkningsfullt det er for nå har vår blitt så stor at han holder igjen med vilje og jeg føler at det er samme hva vi gir han, det går mange dager mellom uansett.
Blåbærmuffins Skrevet 2. juli 2011 #5 Skrevet 2. juli 2011 Jeg har hatt linfrø i grøten til min gutt fra han var 9-10 mnd uten problemer. Ved treg mage er det sviskemos/saft som funker best her. Sviskemos er også fint å ha på brødskiva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå