Gå til innhold

Uæææ, kan det være fødsel på gang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 35 med min tredje, så burde vel være dreven på dette, men nei da.

Nr 1 kom med keisersnitt

Nr 2 kom med pangstart på rier, så var ikke i tvil.

 

Men i dette svangerskapet har jeg vært veldig plaget med regelmessige kynnere som har vært ubehagelige og vonde, har vært inne på sykehuset til kontroll for fire uker siden og da var ikke livmorhalsen blitt noe påvirket.

 

Mannen fikk et lite lynkurs i hvordan han kunne sjekke modning og eventuelt åpning. Da han kjente første gangen var det veldig hardt og lukket.

Så har det blitt mykere og mykere etterhvert som ukene har gått.

 

I helgen har jeg hatt noe jeg vil påstå er rier, men nokså svake og uregelmessige, i går kom det en del slim som var veldig rosa, så ville han skulle ta en sjekk, da var det veldig mykt.

Etter å ha gått i hele dag med svake rier som kommer uregelmessig og varierer i styrke fikk jeg han til å ta en ny sjekk. Og jammen var det ikke litt åpning, han kunne få inn en finger.

 

Så det jeg lurer på er hvor lenge kan jeg gå slik som dette? Det sliter meg totalt ut. Når burde jeg ta kontakt for en sjekk på føden?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gå med åpning og "maserier" i ukesvis egentlig, fordelen er at det korter ned på tiden med skikkelige rier siden åpningstiden din har strekt veldig ut i tid... Om det ikke skjer noe spesielt i kveld/natt ville jeg ringt helsestasjonen i morgen, jordmoren som jobber der kan ta en sjekk av deg og vurdere om det er hensiktsmessig å ringe føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på kontroll til jordmor på onsdag, så får vi se om jeg enda går slik som dette, men fy fader jeg er sliten. Kan ikke bevege meg nesten uten at det føles ut som om ungen detter ut.

 

Slik har jeg aldri opplevd tidligere.

 

Har hatt en pause med rier, men nå virker det som om det kommer i gang igjen.

 

Takk for svar :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SERIØST?? Du spør oss? Har du hørt om noe som heter fødeavdeling? Det er der du skal presse ut ungen, ikke her inne. Og de har et tlf nr du kan ringe.

 

BLIR HELT OPPGITT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier at siden jeg er flergangsfødende så kan jeg vente med å komme inn. Det var vist veldig mye å gjøre på føden.

Så ja da spør jeg her inne siden dette er helt nytt for meg, sist fødsel startet rett på sterke rier. På føden ville de ikke ha meg inn på sjekk, har snakket med de to ganger i dag.

Så jeg aner liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, syns det er slitsomt å gå slik, men samtidig skremmende og spennende også.

 

Hva kan jeg forvente, hvor lenge kan man gå slik før det virkelig setter i gang? Er det virkelig normalt for flergangsfødende å gå slik? Og hvor lenge må vi gå slik før vi får komme inn på sjekk?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva mener du at vi kan gjøre?? Overstyre de på føden? Hjelper det å spørre oss?

Det siste jeg tenkte på når jeg var i fødsel, var å spørre her inne. Håper du tuller nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med maserier i to uker. Flere ganger i timen. Men spurte ikke her inne, for det. Ingen her kan gi svar.

 

Mannen din lærte å sjekke åpning. Høres ut som en trygg jordmor.. Not... Man skal ikke sjekke den i tide og utide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, skal si du var sur! Klart HI kan spørre om hva som føkkings helst her! Og skal du irritere deg over noe kan du heller gå og kjefte på de utallige trådene om 'kan jeg være gravid?'!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sur. Og jeg er like oppgitt over de som spør om de kan være gravide, som jeg er over de som spør om de skal føde. Kan du "se" det gjennom din pc??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar nå ikke så frekt da!! Hun spør jo bare et normalt spørsmål.

 

Venter og min 3. 37 uker nå. Selv om jeg burde kunne dette, så er det også mange ting man lurer på.

 

Jeg tror ikke heller at mannen din skal fingre så mye der inne nå. Tror heller du skal prøve deg på rieteller.no og se hvordan intervallene på riene er. Har selv nettopp lært at man kan gå med åpning i ukesvis, så det behøver ikke være noen akutt indikasjon på at fødselen er i gang. Tror heller styrken på riene, at de er regelmessige er noe mere konkret å forholde seg til. Kontakt føden når det er etablerte rier, ca 5-7 min mellom hver.

 

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner lkke helt hvorfor dere blir irritert, jeg spør jo fordi jeg er veldig spent og vil gjerne høre erfaringer og deres meninger.

Eneste grunnen til at jeg nevnte jeg hadde snakket med føden var fordi noen ble sint over at jeg ikke at gjort det, så tenkte jeg skulle få med at jeg faktisk HAR snakket med de.

 

Jeg mener ikke at dere skal overkjøre føden for min del altså.

 

Dette er jo tross alt helt nytt for meg, har aldri hørt om noen som har gått med rier så lenge uten at det har satt i gang aktiv fødsel.

 

Huff, nei, beklager.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar.

Rieteller hørtes smart ut, har aldri fått med meg den siden, takk.

 

Trodde det var greit at han kunne sjekke siden vi fikk beskjed av jordmoren å gjøre det, og hun ''lærte'' oss hvordan vi skulle gå fram.

Men hvis det ikke er bra så stopper vi selvfølgelig :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men man kan vel komme med sine egne erfaringer hvis man har opplevd noe lignende selv.

Dessuten er det ofte godt å bare snakke og dele med andre det man går igjennom. Man Kan ofte føle seg litt ensom med ''plagene'' og da er det godt å få det ut på et forum der det vanker en del mennesker som kan være i samme situasjon som en selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skader sikkert ikke en liten sjekk når du har hatt vondt hele dagen, bare det ikke blir en ren besettelse:-) Se om du får deg litt søvn og se om smertene avtar når du får lagt deg nedpå. Blir de sterkere utover natten og kommer og går, såpass at det tar fra deg nattesøvnen, så ber du om å få komme på sykehuset. De kan ikke nekte deg. Det optimale er jo om barnet får være der inne et par uker til, men det vil likevel være sterkt nok til å se dagens lys nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drepe en evnt glede, men jeg gikk med kraftige masrier og åpning i flere uker. Var på føden flere ganger pga falsk alarm, var helt sikker på jeg var ordentlig i gang. Siste gangen jeg var inne, valgte de å sette meg i gang, for babyen ble stresset og fikk veldig høy puls, pga av det holdt på så lenge. Så håper du får komme på sjekk etterhvert, om ikke anna for å sjekke babyens puls.

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal prøve å legge med :) Men ikke lett når man egentlig sitter å venter på at det skal ta helt av. Hehe.

Kanskje jeg kan prøve å ta en paracet? At det demper riene så jeg får sove. Duppet litt i ettermiddag og våknet når de sterkeste ''riene'' kom.

 

Syns jo i grunn det var rart de ikke ville ha meg inne på kontroll siden det enda er en stund til termin.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk blir så sinna over sånne spørsmål her inne ... Dette er et gravidforum! (jada,vet at anonym blir delt av bim/dib). Om man ikke har noe interesse for spørsmålet/problemstillingen så ikke gå inn på trådene og svar da vel !

 

Skjønner deg godt HI, går her selv med sterke kynnere, 2 cm åpning,sprengt vannblære og er moden . Er så LEI, blir satt i gang på onsdag om det ikke skjer noe, men håper jeg slipper det og at ting går naturlig.

 

Masse lykke til, håper du går i fødsel snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...