Steget Skrevet 26. juni 2011 #1 Del Skrevet 26. juni 2011 Vi har noen spisestuestoler som er kjøpt brukt. De er veldig fine, men dessverre ikke lenger så gode å sitte lenge på. Stoffet er også veldig slitt på et par av dem. Så jeg har tenkt til å bytte stoltrekk. Men først må jeg overbevise mannen min om at de kan bli like fine med nye trekk! Stolene er i teak og har trekk i smårutete brunt stoff (det hørtes ikke fint ut.., men de er det!) Bordet er i oljet eik og de passer fint til hverandre. Så til spørsmålene: - er det vanskelig å bytte trekk? jeg har en viss praktisk sans, så jeg tror nok jeg skal klare det. Men hører gjerne om erfaringer. Stoffet sitter ikke på en hel plate, men "deler" seg ved de bakre stolbena. Ikke så lett å forklare. - hvor kan jeg finne fine stoffer som passer til dette? Det bør vel være litt ekstra slitesterkt stoff, ikke bare vanlig stoff? - for å få stolene bedre å sitte på må jeg også bytte ut den (tidligere) myke delen av stolen. Tenker da å bruke skumgummi som jeg skjærer til. Men hvor får jeg tak i tynn skumgummi? Om noen har før og etter bilder av sine prosjekter, vil jeg gjerne se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma+2 Skrevet 26. juni 2011 #2 Del Skrevet 26. juni 2011 Forsto ikke helt hva du mente, men kan svare på den delen med skumgummi. Sist vi trengte det så kjøpte vi på en KID butikk,. vet ikke om alle KID butikker har dette, men den vi har vert i er ganske stor . ( Drammen ) Ang stoff så må man ha noe slitesterkt, ville høre på et sted der de jobber med slike ting- møbelbutikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå