Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #1 Del Skrevet 26. juni 2011 Mulig jeg bare er litt nærtagende, MEN, jeg vet jeg har noen kg for mye, og de henger på magen, Han spør/sier opptil flere ganger daglig om jeg skal ha baby, for jeg har så stor mage. Den er IKKE stor, men som sagt har et par kg for mye akkurat der. Jeg sier at sånn er ikke pent, og han skal slutte å si det. Og i dag da vi hadde besøk så var det intet untak... Jeg blir egentlig flau og såra.., Jeg er ikke konfortabel med min egen kropp heller, så det hjelper jo akkurat ikke... hvordan kan jeg få han til å kutte det ut. Jeg kan jo risikere at han plutselig gjør det på andre også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #2 Del Skrevet 26. juni 2011 da setter du seg ned med han og forklarer at slike utsagn sårer deg!! Værre er dte ikke:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #3 Del Skrevet 26. juni 2011 Spør om han ønsker seg søsken. Han er 6 år, et lite barn, bær over med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #4 Del Skrevet 26. juni 2011 Han har storesøsken, men ønsker seg en liten en, det vet jeg. Men syns nå det er unødvendig å holde på sånn. Han spurte meg i dag hvorfor jeg hadde så stor mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #5 Del Skrevet 26. juni 2011 Husk at han ikke spør for å være slem, snakk heller med han om det han har behov for. Kanskje forsøker han å få deg til å prate med han? Spør hvorfor han er så opptatt av magen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #6 Del Skrevet 26. juni 2011 en 6åring er nokk ikke bevist akurat hva han sier, men forstår at du reagerer å dermed er det nokk "morsomt"..prøv å overhør han når han sier slikt, ikke gi han oppmerksomhet på det så skal du se det fortnokk blir kjedelig:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #7 Del Skrevet 26. juni 2011 Siden du sier at han IKKE gir seg, selv om du har prøvd å forklare det, så tenker jeg at det må konsekvenser til. Ikke sånne store greier, kanskje, men så han "merker" sammenhengen mellom "nå sier jeg noe dumt" og det som blir konsekvense. Hva med en liten time-out i tenke-trappa eller noe? (Om han er vant til time-out da?) Det spørs jo litt hvordan du sier det. Jeg synes mine slutter fort med ting når jeg spiller på empatien deres, og forklarer at man blir trist og lei seg, og at de skal prøve å se for seg hvordan det føles.. Men om det ikke funker, så kan det heller bety tenke-pause på f.eks et par minutter der det ikke skjer noe gøy, men han må tenke seg om.. da går det nok ikke mange gangene før han slutter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #8 Del Skrevet 26. juni 2011 Jo, det er tydeligivs verre.. for hun har jo snakket med han!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #9 Del Skrevet 26. juni 2011 Har du vist han hva du virkelig føler? Han er stor nok til å skjønne at andre kan bli lei seg av det han sier. Du må både forklare han og vise det åpent at det sårer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #10 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg sier bare at det er mat. "Ja, mamma har masse mat i magen". Slik sluttet det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #11 Del Skrevet 26. juni 2011 "Jeg sier at sånn er ikke pent, og han skal slutte å si de" DET er ikke å snakke med barnet. Det er ingen forklaring til barnet. det er kun en kommando som ikke forklarer barnet noe som helst om hvordan slike kommentarer kan virke sårende. En 6 åring sier bare hva han ser/observerer. Han ser at mor har stor mage. Stor mage assosierer han med det å ha barn i magen. Da hjelper det ikke å kommandere han til å slutte med slikt snakk. Han skjønner ikke at det han observerer og sier oppfattes helt annerledes av voksne mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #12 Del Skrevet 26. juni 2011 Et barn kan si sannheter en selv vet, men ikke vil si høyt.... De har enda ikke lært sperrene. Du er altfor nærtagende, om ditt eget barn kan styre din selvfølelse, HI....... Da er det ikke barnet, men deg det er noe med. DU må jobbe med å være voksen her, og forstå at barn ikke vet det samme som deg. Du er egentlig ikke redd for at barnet skal si det samme om andre, du er bare redd for at andre skal høre barnet si dette om deg så andre hører det....... Og jeg er ikke lettvekter selv. BMI på 30, men ikke tale om at et barn hadde klart å få meg til å føle meg "dårlig" av å kommentere dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #13 Del Skrevet 26. juni 2011 jeg får høre dette til stadighet av barna på skolen der jeg jobber, det er selvfølgelig ikke noe gøy men jeg sier bare som sant er at jeg har spist litt mye mat fleiper det litt bort samtidig så de skjønner veldig godt at der er det ikke noe barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå