Gå til innhold

Utmattet, svimmel og null krefter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg vært i flere uker nå..

 

Blir fort veldig varm, klarer nesten ikke løfte barnet eller gjøre andre ting, (gjør det så klart, men det er et skikkelig tiltak når man ikke har krefter).

 

Blir sliten av ingenting og føler nesten som jeg kunne ha sovet 24/7. Men med et barn på 2,5 og en på noen få måneder gjør det til tider nesten umulig å sove. Utmattet og uten krefter kan vel nybakte to-barnsforeldre ofte bli, men svimmel atpåtil?

 

Noen som har erfart noe av det samme? Er det bare overgangen fra en til to barn mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på å drikke nok, jevnt utover dagen variert drikke, ikke bare vann. Unngå koffein, sukker og kunstig søtningsstoff. Pass på at du spiser sunt, nok og jevnlig. Og legg listen lavt mtp husarbeid, hvil når du kan. Ikke opphold deg i direkte sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket stoffskiftet hvis jeg var deg.

Jeg gikk rundt å var trøtt og sliten hele tiden når jeg var i permisjon (sov ofte sammen med barnet), svimmel, ble varm, og fikk plutselig dårligere hukommelse (har alltid hatt god hukommelse). Var flere ting også da.

Ihvertfall viste det seg at jeg hadde høyt stoffskifte, som gjorde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt en tur til lege for sikkerhets skyld, det kan være f.eks stoffskiftet.

 

Men mest sannsynlig er det omstillinger, hormonforandringer, søvnmangel, feil mat, lite mosjon osv som er årsaken.

 

Likevel er det greit å utelukke at det er noe fysisk galt, når du går fra legen og vet at det ikke er noe farlig som feiler deg må du bare ta tak og finne igjen energien i hverdagen. Det gjør du ved å ha gode søvnvaner, spise riktig, få frisk luft hver dag, finne tid til å bare være deg selv å gjøre morsomme ting som gir deg energi osv.

 

Det er ikke uvanlig å gå gjennom en sånn fase som du beskriver, bare pass på å ikke "grave deg ned" i den. Det er lys i andre enden, bare senk skuldrene og ikke krev så mye av deg selv akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg hadde det slik var det en lungebetennelse. Ta en tur til legen du,det er sikrere enn å spørre her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...